شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله ناصری/ امام جمعه یزد

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه یزد با بیان اینکه شبکه های اجتماعی فضای تحرکات دشمن در جهت تاثیر بر فرهنگ کشور است، گفت: بایستی به والدین در خصوص تهدیدات فضای مجازی آموزش های جامع و کاملی داده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی امروز در دیدار با جانشین، دبیر و مسئولان کمیته های یازده‌گانه شورای پدافند غیرعامل استانداری یزد با تاکید بر ضرورت آمادگی هر چه بیشتر کشور در برابر توطئه‌های دشمنان، گفت: وظیفه پدافند غیرعامل همین است که آمادگی کشور را در برابر این گونه توطئه‌ها در بالاترین حد ممکن قرار دهد.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد با بیان اینکه در حال حاضر حرکت‌های ایذایی توسط دشمن در حال انجام است و چنین حرکاتی را در دستور کار خود قرار داده‌اند، اظهار داشت: آمریکایی‌ها، منافقین، وهابی‌ها و تروریست‌ها دست به دست هم داده‌اند و هر اقدامی که از دستشان بر آید را علیه ایران انجام می‌دهند تا شاید بتوانند نتیجه‌ای از این اقدامات به دست آورند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: مسئله‌ای که دشمن برای ما به وجود می‌آورد، ممکن است در هر یک از زمینه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، نظامی و موارد مختلف دیگر باشد به همین دلیل لازم است ما در تمام زمینه‌ها از آمادگی لازم برخوردار باشیم.

آیت الله ناصری یزدی با اشاره به اینکه در بعد نظامی و امنیتی نیروهای نظامی ایران آمادگی لازم را دارند، گفت: در پدافند غیرعامل باید برای تمام این زمینه‌‌ها برنامه‌ریزی درست و مناسب داشته باشیم.

شبکه های اجتماعی فضای تحرکات دشمن در جهت تاثیر بر فرهنگ کشور است

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: این را باید مراقب باشیم که حرکت‌های دشمن در هر حوزه‌ای ممکن است باشد به همین دلیل باید عوامل حرکت‌های دشمنان را شناسایی کرد، از جمله اینکه در حال حاضر فضاهای مجازی عوامل دشمن در ارتباط با توطئه‌های فرهنگی، فضاهای مجازی هستند.

وی بر ضرورت تدوین برنامه مناسب برای فضاهای مجازی، گفت: لازم است آموزش‌های لازم در ارتباط با فضاهای مجازی به کودکان، نوجوانان و جوانان و به ویژه در مدارس ارائه و هشدارهای لازم در ارتباط با آسیب‌ها و خطرات این فضا به آنها بیان شود، والدین هم باید تحت دوره‌های آموزشی قرار گیرند و به این وسیله آثار آسیب‌های فضای مجازی را کاهش دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه برخی به دنبال این هستند که قبح کارهای بد و معصیت در جامعه ریخته شود، گفت:  الان یکی از برنامه‌های دشمنان این است که مضاق جوانان ایران را تغییر دهند به گونه‌ای که جوانان به جای دوست داشتن مجالس عزاداری امام حسین(ع) به سمت مجالس لهو و لعب بروند.

آیت الله ناصری یزدی بدبین کردن افراد به انقلاب و شخصیت‌ها و مسئولان کشور را یکی از توطئه‌های دشمنان علیه ایران دانست و افزود: مسئله فرهنگ از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و دشمن هم در این زمینه با جدیت وارد شده است.

امام جمعه یزد مسئله اتباع بیگانه در یزد را مناسب ندانست و افزود: ما نمی‌گوییم اتباع بیگانه در یزد نباشند ولی باید برنامه مناسبی در ارتباط با آنها داشته باشیم و زمینه کاهش آسیب‌های ناشی از حضور آنها فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: الان بیش از 80 هزار نفر از اتباع بیگانه در استان یزد هستند و در این استان زندگی می‌کنند که ممکن است برخی از آنها آسیب‌هایی داشته باشند، به همین دلیل باید سعی کنیم از بروز چنین آسیب‌هایی پیشگیری کنیم که این موضوع یکی از مهمترین وظایف پدافند غیرعامل در استان یزد است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد به برجام و رویکردهای آمریکا و اروپا در قبال آن اشاره کرد و ادامه داد: همین اروپایی‌ها که می‌گفتیم اروپا به آمریکا در قبال برجام ایراد گرفتند و با ترامپ مخالفت کردند را باید دقت کرد به چه صورتی بوده است.

آیت الله ناصری یزدی تصریح کرد: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها هیچ زمانی برجام را به هم نمی زنند اما به بهانه بر هم زدن برجام، مسائل دیگر را وارد بحث می‌کنند و در واقع به نوعی سعی در محدود کردن ایران و مجبور به پذیرش برای مذاکره در مسائل مختلف دیگر دارند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: اگر ایران قبول کند در عرصه موشکی با آنها وارد مذاکره شوند کم کم مسائلی از جمله رژیم صهیونیستی، مسائل فرهنگی و دینی و بسیاری موارد دیگر را پیش می‌کشند و سعی می‌کنند در تمام موارد با مذاکره و تحمیل برخی فشارها به ایران، انقلاب را محدود کنند.

همکاری اروپا با ترامپ برای فشار بر ایران

وی خاطرنشان کرد: اروپایی ها در این قصه با آمریکا یکی شدند و به ترامپ بیان کردند که تو برجام را نشکن و ما با تو برای فشار به ایران در ارتباط با حقوق بشر، برنامه موشکی و موارد مختلف دیگر هستیم و می‌مانیم، این موضوع نشان می‌دهد که همه آنها یک کاسه هستند و همه علیه ایران فعالیت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: ترامپ هم به اروپایی‌ها گفته که من مخالف این نیستم که شما پول در بیاورید بلکه بروید و هر چه می‌توانید پول در آورید ولی پول به آنها(ایران) ندهید.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha