چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نجمی پور

حوزه/ یکی از مهمترین دستاوردهای همایش بزرگ اربعین، استفاده از ظرفيت "هر زائر يك خبرنگار" در كنار ساير ظرفيت‌ها و تلاش هاى صدا و سيما به ‌ويژه با برجسته‌سازى حضور افراد و موكب هاى اهل سنتِ محب اهل بيت(ع) و پيروان ساير اديان الهى (ازجمله مسيحيان، صائبى‌ها و...) مى‌تواند اين راهپيمايى عظيم را به نحو مطلوبى به مردم ايران، منطقه و جهان منعكس نمايد.

حجت الاسلام  احمد نجمی پور در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با اشاره به این که راهپیمایی اربعین حسینی نماد قدرت و وحدت است، گفت:مسلمانان با حضور در این همایش عظیم و نزدیک شدن قلوب عاشقان سیدالشهدا(ع) به یکدیگر، در زمینه سازی برای ظهور حضرت مهدی نقش آفرینی می کنند.

امام جمعه سرایان از پیاده روی اربعین، به عنوان یک حرکت الهی و بین المللی یاد کرد و تصریح کرد: براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، این حرکت در واقع، نشان دهنده عظمت دین اسلام و تشیع به جهان است.

«هر زائر یک خبرنگار» در راهپیمایی اربعین

حجت الاسلام نجمی پور خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای همایش بزرگ اربعین، استفاده از ظرفيت "هر زائر يك خبرنگار" در كنار ساير ظرفيت‌ها و تلاش هاى صدا و سيما به ‌ويژه با برجسته‌سازى حضور افراد و موكب هاى اهل سنتِ محب اهل بيت(ع) و پيروان ساير اديان الهى (ازجمله مسيحيان، صائبى‌ها و...) مى‌تواند اين راهپيمايى عظيم را به نحو مطلوبى به مردم ايران، منطقه و جهان منعكس نمايد.

 وی با اشاره به  این که اربعین، دومین اجتماع بزرگ و باشکوه مسلمانان به عنوان خاری در چشم دشمنان اسلام است،یادآور شد: تجمع پرشور و شگفت انگیز اربعین حسینی که در واقع حج فقرا است کانون وحدت بشریت از مذاهب مختلف، ادیان و نژادهای گوناگون به شمار می رود.

 بزرگترین مانور یکتاپرستی جهان اسلام علیه کفر جهانی

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سرایان همچنین از اربعین حسینی به عنوان بزرگترین مانور یکتاپرستی جهان اسلام علیه کفر جهانی یاد کرد و اذعان داشت: اربعین خواب آشفته اجتماع فرزندان ابلیس یعنی صهیونیست ها و استکبار جهانی را آشفته کرده است.

حجت الاسلام نجمی پور با بیان اینکه اربعین یک تمرینی برای مرکزیت حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) است، افزود: بر کسی پوشیده نیست که پیاده روی اربعین، عالی ترین شکل برای زمینه سازی ظهور امام زمان(عج)  است.

وی، بُعد سياسى مراسم اربعين حسينى را، نمايشى باشكوه از شور و شعورى دانست كه مى‌تواند راه درمان بسيارى از دردهاى جهان اسلام باشد و متذکر شد: دلیل این امر آن است که كه اين ‌راهپيمايى، سبب نزديكى قلوب و يكى از مهم‌ترين عوامل تحقق وحدت مسلمانان جهان است.

امام جمعه سرایان در ادامه با اشاره به حضور اقشار مختلف در همایش اربعین حسینی، تبیین کرد: یکی از این اقشار، روحانیون و طلاب هستند که مهمترین مقصود آنان از شرکت در این سفر، بایستی زیارت و تبلیغ باشد؛ به طور یقین آنچه در این سفر حائز  اهمیت فراوان است، تبلیغ برای ایرانی و غیر ایرانی است.

حجت الاسلام نجمی پور در پایان اصل کار در پیاده روی اربعین را، جریان فرهنگی دانست و گفت: روحانیون محور این جریان هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha