چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مديرحوزه علميه خواهران مازندران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: در حال حاضر این استان دارای حدود ۵ هزار طلبه بسیجی خواهر در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می باشد که ظرفیت بسیار خوبی برای همکاری های فرهنگی است و اگر نتوانیم از این فرصت به درستی استفاده کنیم، پاسخگوی نسل حاضر و آینده نخواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در ساري، حجت الاسلام والمسلمین علی غفاری مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران، در نشست هم اندیشی با مسئول قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیاء(عج) مازندران در خصوص برگزاری دوره تربیت مربی جمعیت، گفت:  لازمه تحقق اهداف انقلاب، آرمان های حضرت امام (ره)، رهنمودهای مقام معظم رهبری و رسالت های حوزه های علمیه که پشتوانه بیش از هزار سال دارد، هم افزائی و بهره گرفتن از همه ظرفیت های داخلی و خارجی است.

وی افزود: سیاست ما تعامل با تمام سازمان های اجتماعی، فرهنگی و... است که در مسیر رسالت حوزه علمیه که مبتنی بر اهداف اسلام و انقلاب می باشد، حرکت می کنند و قطعا  قشری نگری و عمل نمودن براساس آن نتیجه ای جز هدر رفتن سرمایه نخواهد داشت.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران تصریح کرد: با توجه به این که حوزه علمیه به تعبیر مقام معظم رهبری مادر نظام است و تمام نهادهای انقلابی مولود و فرزندان حوزه علمیه هستند، لذا در جهت تحقق رسالت خود با سازمان های مختلف هم افزائی خواهیم داشت و قطعا حضور افراد انقلابی در این سازمان ها یک فرصت بسیار خوبی است و با همکاری آنها می توانیم در جهت پیشبرد اهداف اسلام، نظام و حوزه های علمیه گام برداریم، قرارگاه خاتم الاوصیاء(عج) یکی از این نهادهاست.

وی با اعلام این که تمام مدارس علمیه خواهران مازندران دارای پایگاه بسیج بوده و کلیه طلاب عضو بسیج حوزه هستند، گفت: در حال حاضر این استان دارای حدود 5 هزار طلبه بسیجی خواهر در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می باشد که  ظرفیت بسیار خوبی برای همکاری با این قرارگاه بوده و قطعا اگر نتوانیم از این فرصت به درستی استفاده کنیم، پاسخگوی نسل حاضر و آینده نخواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین غفاری اظهار کرد: یکی از برنامه های حوزه علمیه خواهران مازندران پیگیری دغدغه مقام معظم رهبری در بحث جمعیت است که تا کنون نشست های تخصصی و روشنگری را هم در مدارس برای طلاب و هم در جامعه برای عموم مردم برگزار کرده و بنا داریم با همکاری قرارگاه خاتم الاوصیاء(عج) دوره های تربیت مربی را در راستای اقدام اساسی و بنیادی در عرصه فرهنگ سازی در سطح استان برگزار نمائیم.

وی تصریح کرد: جامعه هدف ما در طرح تربیت مربی در بحث جمعیت، حوزه علمیه خواهران با حضور کلیه خواهران مبلغی که در این زمینه تاکنون فعالیت نموده اند، طلابی که در این خصوص آثار پژوهشی دارند، مشاورین مدارس علمیه خواهران، طلابی که در طرح رحمت شرکت نمودند و.... می باشند که می توان با همکاری قرارگاه خاتم این طرح را در مازندران به صورت پایلوت اجرا نمود و سپس به کل کشور تعمیم داد.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در پایان خاطر نشان کرد: برای تحقق اهداف مورد نظر در این طرح، باید با برنامه منسجم حرکت کرد و ابتدا و انتهای طرح مشخص شود. همچنین پیشنهاد ما این است که جلسات آموزشی به صورت ماهیانه یا فصلی برگزار و تکلیف محور بوده و حضور طلاب در جلسات بعدی منوط به انجام تکالیف ارائه شده باشد تا کارورزی صورت گرفته و طلاب با آمادگی کامل این دوره را طی نمایند.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha