جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024

ماموستا مصطفی محمودی/ امام جمعه پیرانشهر

حوزه/ امام جمعه پیرانشهر گفت: بی شک اینکه مسلمانان شیعه و سنی کیلومترها راه را طی کرده و به خود رنج سفر می دهند، یعنی احترام بزرگی برای راه و افکار حضرت سیدالشهدا(ع) قائل هستند.

ماموستا مصطفی محمودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با تاکید بر اینکه امام حسین(ع) به عنوان سیدالشهدا(ع)، الگویی برای تمامی عالمیان است،اظهار داشت: بی شک شهادت ایشان برای کسانی که در برابر ظالمان و ستمگرانی همانند یزید ایستادگی کرده اند، الگو محسوب می شود.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه از نظر ظاهری امام حسین(ع) در برابر یزید شکست خورد، اما از لحاظ معنوی بر وی غلبه کرده و در این رابطه، افکار و اندیشه های واقعی و دینی خود را به مردم رسانید و ثابت کرد که راه درست، راه دین و راه شیطان، راه یزید بوده است.

امام جمعه پیرانشهر با اشاره به پیاده روی عظیم اربعین حسینی افزود: بدون تردید این موضوع از نظر سیاسی اهمیت فراوانی داشته چون دشمنان اسلام به ویژه آمریکا و اسرائیل می دانند که مسلمانان پیرو امام حسینی هستند که بخاطر ارزش های دینی و الهی در برابر ظالمان مقاومت کرده و تا آخرین نفس مقابل ستمگران ایستادگی کرد.

وی بیان داشت: بی شک اینکه مسلمانان شیعه و سنی کیلومترها راه را طی کرده و به خود رنج سفر می دهند، یعنی احترام بزرگی برای راه و افکار حضرت سیدالشهدا(ع) قائل بوده و مصمم هستند تا راه حسینی را ادامه دهند.

ماموستا محمودی اذعان داشت: یکی از پیام های پیاده روی اربعین حسینی این است که برای تکفیری ها نیز ثابت می شود که مسلمانان از مرگ هراسی نداشته و همانند مقتدایشان امام حسین(ع) از جان خود برای دفاع از اسلام می گذرند.

وی با اشاره به اینکه روزی عراق در دست صدام بوده و اجازه پیاده روی روز اربعین را برای زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نمی داد، اظهار داشت: این در حالی است که هم اکنون خوشبختانه دروازه عراق به سوی همه شیعیان و مسلمانان باز بوده و آنها می توانند ارادت و عشق خود را به خاندان عصمت و طهارت(ع) نشان دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha