شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شهید مطهری

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی با اشاره به آغاز طرح شهید مطهری در مدارس حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: هدف از اجرای این طرح آشنایی با افکار و اندیشه های شهید مطهری با توجه به سفارش رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام حمید ارشاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه، با اشاره به اینکه رویکرد معاونت تهذیب در استان در آبان ماه جاری، مسائل قرآنی است، اظهار داشت: در این رابطه پرونده های قرآنی برای تمامی طلاب تشکیل می شود.

وی تصریح کرد: سطح حفظ و قرائت قرآن و آشنایی با دعاهای معصومین و روخوانی، روان خوانی و صوت و لحن آنها مشخص نیز می شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی با اشاره به هدف اجرای طرح قرآنی گفت: در این صورت برای اعزام طلبه به سطح عالی می توان بهتر تصمیم گرفته و نواقصات را جبران کرد.

وی از حضور در 12 مدرسه حوزه علمیه و ارزیابی نماز طلاب خبر داد و بیان داشت: در آبان ماه جاری در مدارس شمال، جنوب و مرکز استان حاضر شده و به مباحث قرآنی شتاب داده می شود.

حجت الاسلام ارشاد با اشاره به آغاز طرح شهید مطهری در مدارس حوزه های علمیه ، اذعان داشت: هدف از اجرای این طرح نیز آشنایی با افکار و اندیشه های شهید مطهری با توجه به سفارش رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند، کتاب های شهید مطهری را جزو دروس حوزوی قرار بدهید، است.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر با اجرای این طرح، طلاب با فرهنگ مطالعه نیز آشنا شده و می توانند به شبهات جوانان پاسخ دهند.

معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی از اعزام اساتید و قاریان بین المللی براساس تفاهم نامه با رئیس مسابقات بین المللی جمهوری اسلامی ایران و معاونت تهذیب حوزه های علمیه خبر داد و افزود: در این زمینه از آبان ماه، اساتید قرآن در سطح بین المللی به مدارس اعزام شده و محافل قرآنی در حوزه های علمیه برپا می کنند.

وی با اشاره به آغاز برگزاری کارگاه های تلبس در مدارس حوزه های علمیه استان افزود: این کارگاه ها به مدت 20 روز برگزار شده و در این رابطه طلبه های جدید برای معمم شدن با حضور در کلاس های عقیدتی، احکام، منبر و مباحث علمی، آماده می شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha