پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا

حوزه/ حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا گفت: گاهی اوقات عدم تعامل باعث بعضی گلایه ها می شود که اگر مجلس و حوزه تعامل خوبی داشته باشند بسیاری از این دغدغه های فرهنگی برطرف می شود و راهگشای بسیاری از مشکلات خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، از تهران حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا، نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی، با حضور در غرفه خبرگزاری حوزه در نمایشگاه مطبوعات، گفت: معتقدیم  حوزه علمیه باید خوراک علمی برای مجلس شورای اسلامی تهیه کند، و برای کمیسیون های تخصصی مجلس متناسب با ظرفیت های خودشان مباحث  علمی و دینی تهیه نمایند و مجلس باید خودش را موظف بداند که از نظرات بزرگان و فرهیختگان حوزه استفاده کند.

وی با اشاره به ظرفیت عظیم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون می تواند منویات بزرگان حوزه را در مجلس شورای اسلامی تبدیل به قانون کند؛ این ظرفیت کمی نیست و گاهی اوقات عدم تعامل باعث بعضی گلایه ها می شود که اگر مجلس و حوزه تعامل خوبی داشته باشند بسیاری از این دغدغه های فرهنگی برطرف می شود و راهگشای بسیاری از مشکلات خواهد بود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه گاهی مشاهده می شود که منویات بزرگان دینی در عرصه صنعت به خوبی منتقل نشده است و باید تلاش کرد  این تعامل دوسویه  باشد.

خاطرنشان می شود: خبرگزاری حوزه به عنوان رسانه رسمی حوزه های علمیه نیز همچون دوره های گذشته، با هدف گسترش تعاملات در فضای رسانه ای کشور و اطلاع رسانی از کارکردهای حوزه های علمیه جهان تشیع، در نمایشگاه بیست و سوم مطبوعات، حضور فعال خواهد داشت.

رسانه رسمی حوزه در این دوره از نمایشگاه مطبوعات، برگزاری نشست خبری مدیر حوزه های علمیه کشور و نشست های تخصصی با موضوعات «رسانه و حقوق شهروندی»، «رسانه و اخلاق مداری»، «بررسی آخرین اقدامات تحولی حوزه»، «فقه رسانه»، و ... را با حضور اصحاب رسانه تدارک دیده است.

غرفه خبرگزاری حوزه همچنین در طول برگزاری نمایشگاه بیست و سوم مطبوعات، میزبان شخصیت ها و مسئولان ارشد حوزوی و کشوری، به عنوان «میهمانان ویژه» خواهد بود.

علاقمندان می توانند برای بازدید از غرفه خبرگزاری حوزه در نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها، به مصلای امام خمینی(ره) تهران، شبستان اصلی، راهروی 9، غرفه 159 مراجعه کنند.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha