چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: هیئات مذهبی پایگاه‌های تصمیم‌گیری و تصمیم سازی در حوزه دین و فرهنگ اسلامی بوده‌ و هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی یکشنبه‌شب در دیدار   اعضای هیئات مذهبی استان اظهار داشت: هیئات مذهبی پایگاه‌های تصمیم‌گیری و تصمیم سازی در حوزه دین و فرهنگ اسلامی بوده‌ و هستند.

وی با اشاره به رسالت خطیر هیئات مذهبی و تشکل‌های دینی، افزود: هیئت‌های مذهبی عهده‌دار جریان سازی دینی در جامعه اسلامی هستند که باید بیش‌ازپیش به این وظیفه خطیر توجه داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان این که نقش هیئت‌های مذهبی و جایگاه مردمی آن بر هیچ‌کس پوشیده نیست، گفت: شاید بزرگ‌ترین پایگاه دینی، ملی در جامعه اسلامی ما هیئت‌ها و محافل مذهبی باشند.

وی اظهار داشت: هر چه قدر، قدر و ارزش یک هیئت در میان مردم شناخته شده و والا باشد، میزان تأثیرگذاری آن بر مردم نیز بیش‌تر خواهد بود

امام‌جمعه بجنورد با تأکید بر نقش و جایگاه علمی و آموزشی هیئات مذهبی در جامعه، تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی از گذشته تاکنون پایگاه‌های تصمیم‌گیری و تصمیم سازی در حوزه دین و فرهنگ اسلامی بوده‌اند و همچنان هم در این حوزه فعالیت دارند.

وی با بیان این که هیئت‌های مذهبی عهده‌دار جریان سازی دینی در جامعه ما هستند، افزود: به همین دلیل انتخاب افراد و تفکرهای برتر در این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و می‌تواند سبب پویایی و ارتقای فرهنگ اسلامی در جامعه شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اظهار داشت: تقویت باورهای دینی و آشنایی بیشتر نسل جدید با آموزه‌های دینی و فرهنگی اسلام می‌تواند در بروز آسیب‌ها و موانع رشد نسل جوان تأثیرگذار باشد.

وی گفت: هیئت‌های مذهبی با تحت تأثیر قرار دادن جوان و جذب آن به محیط‌هایی چون مسجد و هیئات عزاداری اهل‌بیت(ع) نقش بسزایی در آشنا کردن نسل جوان و جریان ساز جامعه اسلامی با ارزش‌های فرهنگ دینی و اسلامی دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین یعقوبی با بیان این که هیئت‌های عزاداری خود نیز کاستی‌ها و اشکالاتی دارند که باید با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی، در راستای رفع آن‌ها بکوشند، افزود: تشکل‌های دینی و هیئات مذهبی مملو از نیروهای مستعدی هستند که رشد، بالندگی و پویایی آن‌ها نیازمند تشکیلات مناسب، منسجم و مستحکم است.

وی تصریح کرد: جايگاه والا، ظرفيت وسيع و نقش قابل‌توجهی که هيئات مذهبی در تعميق فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) و توسعه باورهای دينی در جامعه دارند، وظیفه آن‌ها را دوچندان کرده است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

امام‌جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: هیئت‌های مذهبی نقش بسزایی در هدایت تشکل‌ها مردمی داشته و هیئت‌های مذهبی با توجه به مردمی بودن کارکرد خوبی در ارتقاء سطح فرهنگی مردم برعهده دارند که نیاز به توجه بیشتری در این زمینه به این مجموعه‌ها و تشکل‌های مردمی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha