پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سعید مومنی ـ معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کردستان

حوزه/ معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کردستان گفت: گفتمان امام حسین (ع) «هَیْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّه» است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کردستان، حجت الاسلام سعید مومنی صبح امروز در جمع معاونین و اساتید حوزه علمیه استان کردستان، اظهار داشت: اربعین حسینی روز تجدید عهد و میثاق با سیدالشهداء(ع) است، لذا باید گفت فلسفه اربعین، زنده نگه داشتن عاشورا است.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کردستان گفت: شاگردان مکتب امام صادق(علیه السلام) باید بیشتر از هر کس دیگری نسبت به زنده نگه داشتن این مکتب اهمیت دهند، چرا که تداوم عهد با امام حسین(علیه السلام)، تداوم ایستادگی در برابر ظلم و ستم و همچنین احیای عزت، عظمت دین و مکتب اسلام است.

حجت الاسلام مومنی ادامه داد: گفتمان سیدالشهدا(ع) را باید زنده کنیم، گفتمان امام حسین(ع) «هَیْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّه» و زیر بار ذلت و ننگ نرفتن است، لذا با توجه به برگزاری چندین جلسه و پیرو هماهنگی با ستاد اربعین در زمینه سفر طلاب و اساتید حوزه های علمیه استان کردستان، تلاش داریم که مقدمات این همایش عظیم حسینی را با حضور این عزیزان به صورت منظم به سرزمین کربلا فراهم آوریم.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کردستان گفت: با توجه به استقبال بی نظیر طلاب استان کردستان برای شرکت در پیاده روی اربعین حسینی، پیش بینی می شود نسبت به سال های گذشته، امسال بیش از 200 نفر از طلاب استان در این همایش عظیم مشارکت داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha