پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 430023
۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
تاریخ هند

حوزه/ تاریـخ اسـلام در شبه قارّه هند، نوشته محمود صادقی علوی، به همت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر گردید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب تاریـخ اسـلام در شبه قارّه هند، نوشته محمود صادقی علوی،  با همت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ۲۲۴ صفحه با قیمت  120000 ریال چاپ و منتشر گردید.

در چکیده کتاب  تاریـخ اسـلام در شبه قارّه هند، آمده است:  یکی از حوزه‌های جغرافیایی که اسلام در آن نفوذ کرده و این منطقه از حوزه‌های بسیار با اهمیت در تاریخ اسلام است، منطقه شبه قاره هند است. شبه قاره هند با سرزمین ایران پیوند‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی گسترده و دیرینه‌ای داشته که در دوره اسلامی این پیوندها دوچندان شده است.

از اینرو مطالعه تاریخ اسلام در شبه قاره هند پیوند بسیار نزدیکی با تاریخ ایران در دوره اسلامی دارد. اهمیت این پیوند وقتی مشخص‌تر می‌شود که بدانیم از نظر جغرافیایی، فلات ایران در حد فاصل شبه قاره هند و مرکز جهان اسلام، یعنی شبه جزیره عربستان قرار دارد، لذا نفوذ اسلام و حضور مسلمانان در منطقه شبه قاره، از راه زمینی از طریق ایران صورت گرفته و این امر باعث تأثیر گسترده مسلمانان ایرانی در تاریخ شبه قاره هند در دوره اسلامی‌شده است.

علاقمندان برای تهیه کتاب مذکور می توانند به آدرس قم ، شهرک پردیسان بعد از دانشگاه آزاد اسلامی، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه  مراجعه کرده و یا با شماره تلفن ۳۲۱۱۱  - 025 و یا پست الکترونیکی  info@rihu.ac.ir  تماس حاصل نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha