چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام و المسلمین علی سرلک

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه هنر بر لزوم توجه بیشتر حوزه به امر جریان سازی و نوآوری در توجه به مسایل جامعه و تلاش برای حل آن ها تاکید کرد.

 حجت الاسلام و المسلمین علی سرلک در بازدید از غرفه خبرگزاری حوزه در نمایشگاه مطبوعات و در گفتگو با خبرنگار حوزه ابراز داشت: حوزه علمیه از آن جا که مبتنی بر منابع اصیل و معارف ناب و وسیع الهی است، از حیث منابع کمبود ندارد بلکه حوزه باید بیش از پیش به نوآوری و پویایی و جریان سازی فکر کرده و در این خصوص اهتمام داشته باشد.

وی افزود: به اعتقاد بنده حوزه باید ماموریت جامعه سازی را برای خود تعریف کند و گرنه این خطر وجود دارد که از گردونه مناسبات اجتماعی حذف شود.

کارشناس دینی رسانه ملی همچنین بیان داشت: حوزه با این منابع و ظرفیت وسیع باید بتواند در سایه جوشش و پویایی و نوآوری ، رسالت مهم خود را در دنیای امروز به خوبی انجام دهد و از سویی با عنایت به این که روحانیت و تفکر حوزوی باعث شده که انقلاب شکل بگیرد ، ما نباید بگذاریم که اثرگذاری در جامعه کمرنگ شود.

وی خاطرنشان کرد: از سویی حوزه نباید نسبت به نظام و نیازهای جامعه خود را بی تفاوت و یا کم تفاوت نشان دهد و این طور نباشد که وقتی خطاها و انحراف ها را در جامعه می بیند صرفاً به یک تذکر و هشدار بسنده کند بلکه باید خود در میانه میدان حاضر بوده و فعالانه به ایفای نقش بپردازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha