پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ جلسه شورای سیاست گذاری کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: برپایی همایش ها و کنگره ها، تولید و نشر آثار مکتوب و هر فعالیت فرهنگی که در نظام اسلامی محقق می گردد می بایست در راستای دفاع از مظلومیت تشیع صورت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار شورای سیاست گذاری کنگره بین المللی نقش شیعه در پیداش و گسترش علوم اسلامی، اظهارداشتند: با انجام امور فرهنگی و بهره گیری از اطلاع رسانی این فعالیت های ارزشمند مظلومیت شیعه جبران می شود.

معظم له در ادامه درباره برخی از آثار ارزنده ‌کنگره بين المللي نقش شيعه در پيدايش و گسترش علوم اسلامي، افزودند: امروز باید تلاش کنیم با توجه به شرایط کنونی دنیا، شيعيان تأثير تشیع در علوم را متوجه شوند و به نوعی هويت سازي صورت بگیرد، با انجام چنین اقداماتی مظلوميت شيعه جبران مي شود.

این مرجع تقلید ادامه دادند: در این حرکت و مسیر غير مسلمانان که متمايل به معنويت هستند، شيعه را در راه پيشرفت علمي پيشگام‌تر می‌یابند و اين کنگره سبب می شود تمایل آنان به تشیع بیش از پیش شود، چرا که شيعه عقلانيت را با معنويت جمع کرده است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که برپایی و ورود کنگره در مسائل سياسي آثار ارزشمندی برجای می گذارد گفتند: برپایی کنگره هایی با موضوع مسائل سیاسی روز بسیار مؤثر است؛ چرا که علمّيت شيعه پشتوانه قوي نظام مي شود.

معظم له خطاب به اعضای شورای سیاست گذاری کنگره نکات دیگری را بیان داشته و افزوند: برای اینکه شاهد استمرار این کنگره باشیم می بایست دبیرخانه دائمی آن تشکیل شده و مقالات طبق رده بندي رشته، موضوع ، سطح و امتیاز هماهنگ شود، همچنین آنچه می بایست مدنظر داشت، آن است که ادبيات مقالات و کتب، تحريک‌زا نخواهد بود و ما در مقام برتري نيستيم؛ بلکه دنبال رفع مظلوميت شيعه می باشیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان نیز به نقش مهم حوزه علمیه نجف اشاره کرد و گفتند: برای هرچه بهتر برپایی این کنگره می توانید از ظرفیت ارزشمند حوزه علمیه نجف نیز بهره خوبی ببرید.

در ادامه نیز حجت الاسلام و المسلمین رضایی اصفهانی، دبیر کنگره گزارشی از فعالیت های دبیرخانه کنگره ارائه کرد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha