چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دانشجویان مسلمان دانشگاه اهایو در طرح اطعام فقرا شرکت کردند

حوزه/ دانشجویان مسلمان در دانشگاه ایالتی اوهایو با شرکت در یک طرح ملی اطعام فقرا موفق شدند ۳ هزار بسته غذایی برای توزیع میان بی‌خانمان‌های شهر تدارک ببینند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از aboutislam، دانشجویان مسلمان در دانشگاه ایالتی اوهایو در آمریکا، در یک مراسم شرکت کرده و موفق شدند 3 هزار بسته غذایی برای توزیع میان بی‌خانمان‌های شهر تدارک ببینند.

این رویداد توسط انجمن اسلامی دانشگاه ایالتی اهایو به عنوان بخشی از طرح ملی «اطعام فقرا»  به وسیله موسسه خیریه «پروژه مومنان در آمریکا» به اجرا گذاشته شده بود.

در این مراسم به طور تقریبی 130 دانشجوی مسلمان داوطلب، دانش آموزان دبیرستانی محلی و عده‌ای از کودکان دانش آموز شرکت داشتند.

لازم به ذکر است دانشجویان انجمن اسلامی این دانشگاه هر هفته نزدیک به 100 غذای خیریه برای سازمان‌های خیریه محلی تهیه می‌کنند اما این نخستین باری است که آن‌ها در یک طرح ملی مشارکت می‌کنند.

خرم عبدالرحمان، دانشجوی ارشد رشته عصب شناسی در این باره به خبرنگاران گفت: به عنوان یک مسلمان معتقد، مسئولیت ما کمک کردن به اطرافیان است.

عبدالرحمان که یکی از اعضای انجمن اسلامی این دانشگاه می‌باشد و در راه اندازی این مراسم همکاری داشته می‌گوید: کمک کردن به نیازمندان یکی از اصول پایه‌ای در دین اسلام محسوب می‌شود.

توصیه دین اسلام، کمک به نیازمندان

مریم حسین دانشجوی 20 ساله در ارشد رشته ریاضیات گفت: این کار حس خوبی به انسان می‌دهد. و با کمک کردن به دیگران احساس می‌کنم که انسان بهتری شده‌ام. دین من اسلام همیشه کمک به دیگران و علی‌الخصوص نیازمندان را توصیه می‌کند.

امبر حسین، ارشد عصبشناسی ارشد نیز بر اهمیت نقش دین تاکید داشته و گفت: من فکر می‌کنم از آنجایی که دین ما برای امور خیریه اهمیت زیادی قائل شده ما موفق شدیم چنین جمعیت زیاد، متنوع و فعالی را گردهم جمع کنیم و 3 هزار غذا آماده سازیم. حتی بچه‌های دبیرستانی به اینجا آمدند و برای کمک کردن انگیزه زیادی در آن‌ها دیده می‌شود. این یک همکاری سالم است.

بصیر فیض دانشجوی ارشد رشته علوم سیاسی نیز که در برگزاری مراسم همکاری داشته گفت: این تجربه خوبی بود و نشان داد که اگر نمی‌توانید برای کمک به فقرا پول بدهید راه‌های دیگری هم هست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha