جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام ناصر هدایتی

حوزه/رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: آموزش قرآن کریم با هدف ترویج سبک زندگی قرآنی باید سرلوحه برنامه مدارس باشد.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به برنامه‌های نهاد تبلیغات اسلامی با محوریت دانش آموزان و نوجوانان اظهار داشت: آموزش قرآن با هدف ترویج سبک زندگی قرآنی باید سرلوحه برنامه دانش آموزان مدارس باشد.

وی افزود: دانش‌آموزانی که بیشتر با قرآن مأنوس هستند از آرامش روانی بیشتری برخوردار بوده و در معرض خطرات کمتر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی قرار می‌گیرند.

حجت‌الاسلام هدایتی تصریح کرد: دانش‌آموزانی که به‌صورت مستمر در کلاس‌ها حضور دارند تا پایان سال می‌توانند قران کریم را با تجوید و ترتیل فرا گیرند.

وی با تأکید بر اینکه باید مسجد قطب برنامه‌های فرهنگی و قرآنی شود، گفت: مساجد باید محلی برای پاسخگویی به سؤالات و شبهه‌های اعتقادی دانش آموزان باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد اظهار داشت: آموزش و آشنایی دانش آموزان با معارف قرآن کریم و برگزاری برنامه‌هایی در راستای ترغیب آنان به فراگیری روخوانی و روان‌خوانی این کتاب آسمانی، تأثیر بسزایی در تهذیب نفس دانش‌آموزان و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه دارد .

وی با بیان اینکه آموزش قرآن دانش آموزان را به انسانی رشد یافته و متعالی تبدیل می‌کند، خاطرنشان کرد: تلاوت آیات قرآن و آموزش مفاهیم دین مبین اسلام اگر از دوران ابتدایی آغاز شود تأثیر بسیار عمیقی در بعد معنوی دانش‌آموزان ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha