جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ غرفه خبرگزاری حوزه در سومین روز نمایشگاه مطبوعات

عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: حوزویان با محوریت مساجد نقش کلیدی در کاهش آسیب های اجتماعی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»،مرتضی طلایی با حضور در غرفه خبرگزاری حوزه واقع در نمایشگاه مطبوعات، با اشاره به این که روحانیت مرجعیت تولید فکر و اندیشه و مبانی اصیل دینی را برعهده دارد، ابراز داشت: بی شک هیچ نهاد و مرجعی بهتر از حوزه و روحانیت نمی تواند در شناخت درست و تحلیل واقعیت ها و ارایه راهکارهای مبتنی بر مبانی دینی و اعتقادی ما موفق باشد به خصوص در زمینه مقابله با آسیب های اجتماعی که نقش حوزه بسیار مهم و پررنگ است.

وی با بیان این که مساجد خط مقدم حضور حوزویان در ارتباط با عموم مردم است، افزود: در واقع مسجد برقرار کننده ارتباط روحانیت با توده مردم است و مساجد و حوزه باید در شرایطی باشند که به درستی نسبت به آن چه زیر پوسته جامعه می گذرد، شناخت و آگاهی داشته باشند.

عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران همچنین گفت: به هر حال جامعه یک موجود زنده و پویاست که هر روز سیگنال هایی از آن به ما داده می شود و لذا ما باید با رصد دقیق تحولات بتوانیم سیاست گذاری درست و مناسبی در قبال آن داشته باشیم.

وی اضافه کرد: از این حیث روحانیت باید واقعیت ها را با مبانی و آموزه های دینی تطبیق داده و مشکلات و نسخه حل آن ها را بیان کند.

طلایی بیان داشت: به اعتقاد بنده حوزه بدون مسجد نمی تواند به درستی به وظیفه خود عمل کند و از این رو ما باید این پایگاه بسیار مهم را دریابیم چرا که مسجد پایگاه مهمی است که با هدایت روحانیت به ایفای وظایف خود باید بپردازد تا ما شاهد کاهش مسایل و مشکلات اخلاقی و فرهنگی و اجتماعی باشیم.

وی با بیان این که نباید بگذاریم که جامعه با اخلاق و دین و معنویت فاصله بگیرد، تصریح کرد: به خصوص در دنیای کنونی که دشمنان با همه ابزارها به مقابله با دین و اعتقادات ما آمده اند باید برای مشکلات به درستی چاره اندیشی کرد و به این نکته همه توجه داشت که دستگاه های دولتی به تنهایی نمی توانند آسیب های اجتماعی را حل کنند چون فقط ریشه اقتصادی مطرح نیست بلکه قبل از آن ریشه اعتقادی و اخلاقی وجود دارد و نقش حوزویان به خصوص ائمه جماعات در این باره بسیار مهم است.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha