جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ یوسف دعموش

حوزه/ شیخ دعموش گفت: آمریکا، اسرائیل و عربستان با استراتژی جدیدی به میدان آمده‌اند و می خواهند به درگیری میان عرب ها و اسرائیل خاتمه دهند تا عرب ها با اسرائیل رابطه برقرار کنند و همه بر جنگ با ایران و مقاومت لبنان متمرکز شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام شیخ علی دعموش نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در سخنان خود در مراسم یادبودی در منطقه انصاریه در جنوب بیروت گفت: مبارزه با گروه های تروریستی تکفیری فقط مبارزه نظامی و میدانی نیست، بلکه بخش مهم این مبارزه، مبارزه فکری و فرهنگی و اخلاقی و سیاسی و رسانه ای است و تمام امت اسلام باید به مسئولیت خود در این رویارویی عمل کنند، زیرا الگویی که تروریست های تکفیری به نام اسلام ارائه می کنند الگویی انحرافی و جاهلی است که هیچ شباهتی به اسلام ندارد.

وی افزود: بزرگ ترین خیانت ،خیانتی است که به مسلمانان و امت اسلام صورت گیرد و کسی بخواهد میان مسلمانان فتنه و دشمنی و نفرت و درگیری و جنگ ایجاد کند.

نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله در ادامه گفت: برخی کشورهای اسلامی با چه توجیه و بهانه ای دست در دست دشمنان اسلام مانند آمریکا و اسرائیل گذاشته اند و همه جهان به ویژه کشورهای عربی را به مواجهه با ایران تشویق و تحریک می کنند؛ حال آنکه ایران بخش از امت اسلام است که همواره از حقوق عرب ها و فلسطین دفاع کرده است و هزینه سنگینی در این راه پرداخته است. آیا این کار عرب ها خیانت به امت و وحدت اسلامی نیست؟

استراتژی جدید آمریکا و اسرائیل و عربستان در منطقه

عضو ارشد حزب الله تاکید کرد: آمریکا و اسرائیل و عربستان با استراتژی جدیدی به میدان آمده اند و این استراتژی همان گونه که ترامپ اعلام کرد بر این اساس است که آنها می خواهند به درگیری میان عرب ها و اسرائیل خاتمه دهند تا عرب ها با اسرائیل رابطه برقرار کنند و همه بر جنگ با ایران و مقاومت لبنان متمرکز شوند و در این مبارزه جدید خود نیز از تمام روش های فشار رسانه ای و سیاسی در جهت تخریب چهره ایران اتهام پراکنی و همچنین ابزار تحریم مالی و تهدید استفاده می کنند.

وی خاطر نشان کرد: اراده مقاومت از تحریم ها و محاصره و تهدیدهای آمریکا قوی تر است و لبنانی ها با همبستگی خود می توانند تمام توطئه های دشمنان را خنثی کنند همان گونه که در گذشته نیز با وحدت و تکیه بر ارتش و مقاومت و ملت، در تمام میدان ها ثابت کردند که می توانند از لبنان دفاع کنند و در برابر تمام تهدیدها بابیستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha