شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حاجی زاده

حوزه/ امام جمعه اهر از اعزام خادمان موکب اربعین شهدای ارسباران با تدارک کامل برای خدمت ‌رسانی به زائران حسینی به سامرا خبر داد.

حجت الاسلام حاجی ‌زاده امام جمعه اهر، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، با اشاره به ارزش زیارت اربعین ابراز داشت: زیارت اربعین طبق سفارشی که شده از زیارت ‌های مهم بوده، به‌ طوری که اگر مسیر زیارت ناامن هم باشد نباید زیارت اربعین ترک شود.

وی افزود: خوشبختانه مردم عاشق اهل بیت(ع) بدون این که توجهی به ناامنی ‌ها یا تهدیدهای تروریستی داشته باشند، به ‌صورت گسترده در زیارت اربعین حضور پیدا می کنند و هر طور شده خود را به کربلا می رسانند.

امام جمعه اهر خاطرنشان کرد: به برکت ولایت‌ فقیه و خون پاک شهدا، زمینه برای حیات طیبه در نظام مقدس جمهوری اسلامی فراهم است و مسئولین باید بیش از پیش نسبت به تقویت دستورات دینی و ارزش‌ های اسلامی در جامعه اهتمام داشته باشند.

حجت الاسلام حاجی‌ زاده با بیان این که دشمن برای از بین بردن ارزش‌ های اسلامی و تضعیف روحیه ایثار و شهادت در بین نسل جوان تلاش می کند، گفت: سرمایه ‌گذاری زیادی در بحث تهاجم فرهنگی صورت می ‌گیرد که اگر در خواب غفلت بوده و هوشیار نباشیم زمانی می ‌رسد که ‌چیزی از احکام و شرعیات دینی برایمان باقی نمی ‌ماند.

وی با اشاره به اینکه جامعه آگاه و معتقد، نفوذناپذیر است، ادامه داد: دفاع غیرنظامی بهترین راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است، اگر جامعه را معنوی و معتقد نگه‌ داریم بزرگ ‌ترین پدافند غیرعامل است.

امام جمعه اهر در پایان از استقرار موکب اربعین شهدای ارسباران در شهر سامرا خبر داد و عنوان کرد: 28 نفر از خادمان اعزامی موکب اربعین شهدای ارسباران با تدارک کامل برای خدمت ‌رسانی به زائران حسینی به سامرا اعزام ‌شده ‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha