پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام قبادی

مدیر سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه خاطر نشان شد: مردم در این مسیر نیاز به برگزاری نماز جماعت و پاسخگویی به سوالات و شبهاتی که برای آن ها به وجود می آید، دارند. همچنین طلاب و روحانیون می‌توانند هدف عالی این همایش بزرگ معنوی را تبیین نمایند.

حجت الاسلام اسماعیل قبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» درباره اهمیت راهپیمایی اربعین، اظهار داشت: مسئله اربعین یکی از مسائل بسیار مهم می باشد که جزو استراتژی های نظام شده است و همه آحاد و مسئولین تلاش دارند که این حضور میلیونی و جهانی را به نحو بهتری برگزار نمایند.

مدیر سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: حضور مردمی در برگزاری این مراسم نشان دهنده عشق و ارادت مردم به امام حسین(ع) است. به گونه ای که حتی اهل سنت و اهل حق در مسیر سرپل ذهاب و قصر شیرین نیز ایستگاه های صلواتی با نام خودشان برپا کرده‌اند. لذا اربعین پدیده ای فراملی و جهانی است. به طوری که همه مردم و مسئولین و ارادتمندان خاندان عصمت و رسالت در این ... مهم مشارکت دارند.

وی عنوان داشت: هم از طرف مرکز سازمان تبلیغات هم معاونت فرهنگی آموزشی بعثه مقام معظم رهبری به عنوان مسئول کمیته فرهنگی آموزشی اربعین فعالیت خودمان را شروع کردیم.

حجت الاسلام قبادی افزود: در اولین اقدام در فروردین ۹۶ جلسه روسای ادارات و دستگاه های ذی ربط را با حضور فرماندار در پایانه خسروی برگزار کردیم و بحمد الله امروز از پایانه خسروی تا منتها الیه شهرستان کنگاور اقداماتی در راستای ساماندهی امر تبلیغ و مبلغین صورت گرفته است.

مدیر سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: ذیل کمیته فرهنگی و آموزشی، کمیته های فرعی دیگری نیز از جمله کمیته مبلغین و نماز، کمیته برنامه های قرآنی و فرهنگی، کمیته مراسمات، کمیته فضاسازی و تبلیغات محیطی تشکیل شده است که امروز همه این کمیته ها فعالند.

وی با اشاره به اینکه امروز در مسیر پایانه خسروی مشکلی نداریم، عنوان نمود: پوسترها و بروشورها و کتب و ادعیه مربوطه توزیع شده است.همچنین 15000 مهر را تا کنون توزیع کرده ایم و مجددا توزیع خواهد شد.

حجت الاسلام قبادی در رابطه ساماندهی مبلغین اظهار داشت: طبق صحبت هایی که مسئول محترم کمیته فرهنگی آموزشی مرکز جناب دکتر احمدی فرموده‌اند ساماندهی کلیه مبلغینی که از مناطق مختلف به کرمانشاه می‌آیند به عهده ما در این استان است.

وی افزود: همچنین همانگونه که قبلاً هم اطلاع‌رسانی شده است، هیئت هایی که عازم زیارت اربعین هستند می بایست حداقل یک روحانی همراه با خود داشته باشند. با این توصیف، سازماندهی یا اعزام روحانی از جانب ما تا حدی کاهش می یابد. لذا تا آمار ۵۰۰ نفر مبلغ را جهت سازماندهی پیش‌بینی کرده‌ایم.

مدیر سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه اضافه کرد: ما در هر یک از در ایستگاه‌های صلواتی و خدمت‌رسانی که در عراق به آن موکب می گویند نیز یک روحانی به صورت شیفتی مستقر نموده ایم. همچنین در اردوگاه های اسکان موقتی که در قصر شیرین و خسروی احداث شده است نمازخانه و تدارک نماز جماعت را پیش بینی نموده ایم.

حجت الاسلام قبادی با بیان اینکه ساماندهی ایستگاه های خدمت رسانی به زوار به عهده ستاد عتبات عالیات می باشد، گفت: ما هم هر هیئتی را که دارای کد و شناسنامه باشد به آنها را معرفی کرده و نیز نسبت به آن ها پشتیبانی های فرهنگی و معنوی را به عمل خواهیم آورد.

وی با اشاره به اینکه حضور طلاب و مبلغین در این راهپیمایی بسیار لازم و مهم است، گفت: مخصوصاً حضور مبلغین در مسیر راهپیمایی با لباس روحانیت بسیار شایسته و ضروری میدانم. چرا که ما به عنوان روحانیون جامعه باید پیشتاز مردم باشیم.

مدیر سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه خاطر نشان شد: مردم در این مسیر نیاز به برگزاری نماز جماعت و پاسخگویی به سوالات و شبهاتی که برای آن ها به وجود می آید، دارند. همچنین طلاب و روحانیون می‌توانند هدف عالی این همایش بزرگ معنوی را تبیین نمایند.

حجت الاسلام قبادی با تأکید بر اینکه مبلغین باید اهداف نظام مرجعیت و ولی فقیه را تبیین کنند، اشاره داشت: حضور روحانیون می‌توانند از اثر گذاری گروه‌ها و افراد انحرافی که از طرف بیگانگان مأمور به تبلیغ شده اند، جلو گیری کنند. که خدای ناکرده بخشی از مردم دچار شبهه نشوند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha