پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام منصور هاشمی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی

حوزه/مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که از طریق وقف می توان بخش قابل توجهی از مشکلات و تنگناهای جامعه را شناخت و اموال و دارایی‌های افراد نیکوکار را داوطلبانه در جهت رفع آنها به کار بست، گفت: شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی نماد وحدت و قدرت است.

حجت الاسلام والمسلمین منصور هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، اظهار داشت: کار فرهنگی باید ریشه‌ای انجام شود.

وی با بیان این که در انجام کار فرهنگی باید ایمان، شناخت، انگیزه و علاقه کافی وجود داشته باشد، افزود: کار فرهنگی نباید به صورت اداری انجام شود بلکه باید به صورت جهادی صورت گیرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی قصد دارد پیرو تاکید نماینده ولی فقیه و ریاست سازمان، مبنی بر گسترش و ترویج فرهنگ وقف و معرفی خدمات ارزشمند واقفان و خادمان عرصه وقف و تشویق عموم مردم به این سنت حسنه برنامه های فرهنگی در هفته وقف برگزار کند.

هاشمی افزود: از طریق وقف می توان بخش قابل توجهی از مشکلات و تنگناهای جامعه را شناخت و اموال و دارایی‌های افراد نیکوکار را داوطلبانه در جهت رفع انها به کار بست.

وی بیان داشت: سنت حسنه وقف و صدقه جاریه در طول تاریخ اسلام از پایه‌های ایجاد تمدن عظیم اسلامی بوده که مومنان پاک اندیش و پارسا نسبت به آن اهتمام ورزیده و از خود میراثی جاودان به یادگار گذاشتند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: کمک به محرومان و شاد کردن دل یتیمان از جمله عواملی است که سبب می‌شود توشه ای برای آخرت خود ذخیره کنیم تا مسلمانان برای دستگیری به هر نحوی از هم پیشی گیرند.

هاشمی افزود: شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی اقدامی بزرگ در بین تشیع است که نماد وحدت و قدرت است و پاداش زیادی برای آن در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه مکتب عاشورا به وسیله اهتمام هدایت ائمه زنده مانده و تا زمانی که به این مکتب بپیوندیم  و درس های لازم را از این مکتب بگیریم، پیروز هستیم، اظهار داشت: ائمه ما برای ماندگاری عاشورا و نهضت عاشورا عملکردهای بسیار خوبی دارند و احادیث زیادی در این زمینه نیز وارد شده است و ما وظیفه داریم این مکتب را زنده نگه داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: جریان کربلا و قیام اباعبدالله به قول استاد مطهری دو روی سکه دارد که یک روی آن تا کربلا و شهادت امام حسین(ع) است و روی دوم سکه حرکت کاروان اسرا به کوفه و شام و بعد با عزت وارد مدینه شدن، است.


انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha