جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نبوی(تیتر)

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین نبوی گفت: امروز مهم ترین وظیفه طلاب و مبلغان پاسخ گویی به شبهات موجود در جامعه است، مبلغ نمونه فردی است که پاسخ گوی نیاز جامعه و شبهات روز باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن نبوی معاون تبلیغ حوزه های علمیه عصر امروز در همایش مبلغان استان همدان بیان داشت: در حال حاضر جهان در حال تغییر است و سرعت این تغییر به قدری بالا است که تفاوت بین نسل ها محسوس مشاهده می شود.

وی تصریح کرد: زمانی مردم قدرت خرید تلفن سیم دار را نداشتند ولی امروزه کودک های جامعه و فرزندان همان افراد دارای تلفن های هوشمندی هستند که متصل به شبکه جهانی است.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه با اشاره به ضرورت به روز بودن مبلغان اظهار داشت: مبلغان باید در امر تبلیغ خود را بروز کنند تا بتوانند در جامعه امروزی دارای ثمر و فایده باشند.

وی در ادامه افزود: امروزه افراد با وجود شبکه جهانی اینترنت و گوشی های هوشمند از شبکه های ماهواره ای نیز عبور کرده و با تلفن همراه خود مانوس شده اند.

حجت الاسلام و المسلمین نبوی خاطرنشان کرد: مبلغ باید عالم به زمان خود باشد، چه بسا فردی با روش سنتی بخواهد جوان امروزی را به دین هدایت کند از صحنه اجتماع محو شود.

وی در ادامه افزود: روش های سنتی که روحانیان در بیست سال گذشته در تبلیغ دین اجرا می کردند در جامعه امروزی کافی نیست و روحانی و مبلغی موفق فردی است که با تغییر جهان خود را سازگار کند.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه با اشاره به ضرورت پاسخ گویی به شبهات دینی ابراز  داشت: در حال حاضر 40 درصد شبهات جامعه مسایل اعتقادی و 30 درصد از این شبهات مربوط به اصل نظام اسلامی است.

وی در پایان گفت: امروز مهم ترین وظیفه طلاب و مبلغان پاسخ گویی به شبهات موجود در جامعه است، مبلغ نمونه فردی است که پاسخ گوی نیاز جامعه و شبهات روز باشد.

مراسم تودیع و معارفه معاون تبلیغ حوزه علمیه همدان

 بر پایه گزارش در این مراسم از حجت الاسلام قاضی خانی معاون تبلیغ سابق حوزه علمیه همدان تقدیر به عمل آمد و حجت الاسلام ارتقایی به عنوان معاون تبلیغ حوزه علمیه همدان معارفه شد.

گفتنی است در این مراسم از سه تن از معاونان موفق تبلیغ شهرستان ملایر، اسد آباد و رزن به ترتیب حجج اسلام عبدالملکی،کولیوند و اکبری تقدیر به عمل آمد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha