شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جامعه اسلامی شهر ساسکاتون در کانادا «روز بیداری اسلامی» برگزار کرد

حوزه/ جامعه اسلامی شهر ساسکاتون در استان ساسکاچوان کانادا روز گذشته با هدف نزدیک سازی مردم ادیان و فرهنگ‌های مختلف، روز بیداری اسلامی برگزار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، جامعه اسلامی شهر ساسکاتون واقع در استان جنوبی ساسکاچوان در کانادا دیروز میزبان «روز بیداری اسلامی» بود که هدف آن نزدیک سازی مردم از فرهنگ‌ها و پیشینه‌های مذهبی مختلف به یکدیگر است.

در این مراسم یک غرفه «چگونگی پوشیدن حجاب اسلامی»، غرفه «حناگذاری سنتی اسلامی» و دیگر فعالیت‌ها از جمله غرفه غذاهای سنتی مسلمانان از 20 کشور مختلف به چشم می‌خورد. به علاوه سخنرانی‌های «آشنایی با اسلام» و غرفه‌های دیگری نیز برای معرفی فرهنگ و دین مسلمانان گذاشته شده بودند.

الیاس سیدوت، امام جماعت انجمن اسلامی ساسکاچوان در جمع خبرنگاران گفت: مردم درک بالایی از خودشان نشان دادند و رفتاری بسیار دوستانه داشتند. اگر ما بتوانیم درک بیشتری میان مردم ایجاد کنیم، سوءبرداشت‌ها و سوءتفاهمات گیج کننده بسیار زیادی که الان در کنون جامعه غرب وجود دارند خود به خود از بین می‌روند.

امام جماعت این مسجد مردم جامعه را به طور کلی جامعه مدارا توصیف کرده و گفت: چنین نشست‌هایی می‌تواند فرصت مناسبی باشد تا مردم نسبت به اسلام آشنایی درست پیدا کنند.

این مراسم معمولا هرساله در مقر مرکز اسلامی برگزار می‌شود، با این حال اعلام شده که سال آینده در روز 1 نوامبر، قرار است اداره پلیس ساسکاتون میزبان این همایش باشد.

الیاس در این باره گفت: ما با پلیس دائما در تماس و ارتباط هستیم و آن‌ها ورزشگاه اداره پلیس را برای برگزاری نشست به ما پیشنهاد کرده‌اند که فضای بزرگی است. اگر مراسم را در اداره پلیس برگزار کنیم دسترسی بهتری به مردمی که در منطقه درحال کار و فعالیت هستند خواهیم داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha