پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دولت‌های جهان  با اسلام‌هراسی، نژادپرستی و تبعیض مبارزه کنند!

حوزه/ گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد طی سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک از دولت‌های جهان خواسته برای مبارزه با اسلام‌هراسی، نژادپرستی و تبعیض تمهیدات بهتری در پیش بگیرند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از unb، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد از دولت‌های جهان خواسته برای مبارزه با اسلام‌هراسی، نژادپرستی و تبعیض تمهیدات بهتری در پیش بگیرند.

درحالی که تهدیدات تروریستی به آتش اسلام هراسی و نژادپرستی در جهان هیزم می‌ریزد، گزارشگر ویژه سازمان ملل از دولت‌های جهان خواست سیاست‌های بهتری علیه اسلام‌هراسی و نژادپرستی و تبعیض در پیش بگیرند.

دولت‌ها به آتش اسلام‌هراسی هیزم می‌ریزند

موتوما روتیر روز گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک گفت: سخنرانی‌های نفرت محور و اقدامات امنیتی در کشورها سبب هیزم ریختن به آتش نژادپرستی، خارجی هراسی و تبعیض به سبب قومیت و نژاد، دین و وضعیت مهاجرتی آن‌ها شده است.

روتیر، گزارشگر ویژه در مورد اشکال معاصر نژادپرستی در یک گزارش جدید، گفت: حملات تروریستی در سال‌های اخیر باعث شده دولت‌های مناطق مختلف دنیا تمهیدات ضدتروریستی متعددی را در پیش بگیرند. با این حال در بسیاری کشورها این تمهیدات از سوی دیگر نگرانی‌هایی را در مسئله حقوق بشر ایجاد کرده‌اند.

وی افزود: من همچنین شاهد افزایش شدید تحریکات ضداسلامی و احزاب افراط‌گرای حزب راست بوده‌ایم. در این میان سیاست‌های به اصطلاح ضدتروریستی به طور غیرمستقیم مردم برخی کشورها را تحت تاثیر قرار داده و به طور قابل توجهی آزادی‌های جنبش‌ها را محدود ساخته‌اند. بعضی کشورها نیز با تصویب قانون‌هایی سلب شهروندی از شهروندانش را در صورتی که فرد مظنون به فعالیت‌های تروریستی باشد، ساده‌تر ساخته‌اند.

برطرف‌سازی نابرابری اقتصادی، کلید مبارزه با تروریسم

این نماینده سازمان ملل در ادامه گفت: برطرف‌سازی نابرابری‌های اقتصادی درکشورها کلید مبارزه با چالش‌های تروریستی بدون تحریک اسلام‌هراسی، نژادپرستی و تبعیض است. ما شاهدیم که امروزه احزاب پوپولیست از نگرانی‌های اقتصادی مردم برای رای جمع کردن بهره‌برداری کرده، مشکلات اقتصادی را به گردن مهاجران انداخته و این گونه در میان جوامع حامیانی به دست آورده‌اند. آن‌ها مدعی هستند که مهاجران و پناهندگان مشاغل را از چنگ ملت درآورده، مرتکب جرم و جنایت می‌شوند و تهدیدی برای هویت ملی بوده و مذاهب‌شان با جوامع مدرن سازگار نیست و همه این‌ها راه را برای تبعیض، نژادپرستی و اسلام‌هراسی باز کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha