جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله حبیب الله مهمان نواز

حوزه/نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری گفت: طلاب و روحانیون اعزامی به اربعین حسینی باید در شناخت و معرفت زائران نسبت به امام حسین (ع) تأثیرگذار باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز صبح امروز در جمع طلاب و روحانیان حوزه علمیه استان اعزامی به مراسم پیاده‌روی اربعین اظهار داشت: همان‌طور که امام حسین (ع) جان خود را فدای دین اسلام کرد، طلاب و روحانیون نیز باید در شناخت و معرفت نسبت به امام حسین(ع) تأثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه کار روحانیون مبلغ در اربعین حسینی، شناساندن شخصیت امام حسین علیه‌السلام به زوار است، افزود: هدف سیدالشهدا(ع) در کربلا رضایت خداوند بود، بنابراین اگر بتوانید در این مسیر هدف امام حسین(ع) را به مردم معرفی کنید، کار بسیار عظیمی انجام داده‌اید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با ذکر نکات تبلیغی ویژه مبلّغان در مسیر نجف به کربلا گفت: طلاب و روحانیان با توجه به فرصت استثنایی اربعین که در آن دل‌های آماده جوانان پذیرای معارف دینی است، بیشترین استفاده را ببرند و در هر سطحی از توان تبلیغی بهترین عملکرد را داشته باشند.

وی تصریح کرد: تبلیغ دین مبین اسلام در کنار زیارت اربعین امام حسین(ع) توفیق بزرگی بوده که شامل روحانیون مبلغ شده است که باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند.

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مراسم پیاده روی اربعین بهترین فضا و فرصت را برای تبلیغ توسط روحانیون و طلاب فراهم کرده است، گفت: اصل کار در پیاده روی اربعین همین جریان فرهنگی است و روحانیون محور این جریان هستند.

وی با تأکید بر اینکه همایش عظیم پیاده‌روی اربعین حمایت و پشتیبانی شود، افزود: همایش عظیم پیاده‌روی اربعین با شرکت بیش از 20 میلیون مسلمان عاشق امام حسین (ع)، اقدام اساسی و زیربنایی دینی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است که باید بیش‌ازپیش از آن حمایت و پشتیبانی شود.

آیت‌الله مهمان‌نواز اظهار داشت: کشور و نظام ما دینی و اسلامی بوده و باید از مظاهر و شعائر اسلامی حمایت کند؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود مسئولان و متولیان زمینه حضور بیشتر زائران در این گردهمایی را تسهیل کنند.

وی تصریح کرد: شیعیان باید در این مانور عظیم، نمونه‌ای از یک شیعه واقعی و انقلابی را به مسلمانان جهان معرفی کنند و در این راستا همه دستورات اسلام ازجمله دوری از اسراف، رعایت بهداشت، رعایت حال افراد ناتوان، همدلی و مشارکت را به منصه ظهور بگذارند.

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: روحیه انقلابی گری شیعیان ایرانی باید در چنین بسترهایی به همه جهان صادر شود و این امر جز با رفتار و کردار زائران ایرانی و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی مؤثر میسر نخواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha