جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام بهجتی

حوزه/ مسئول بعثه مقام معظم رهبری در کربلا گفت: : همه زائرانی كه در عتبات عالیات حضور می یابند تنها به قصد زیارت حضور دارند و تسهیل كارهای آنان خیر دنیا و آخرت را در پی خواهد داشت وتلاش نمایید که خدمت خالصانه را برای زائرین پیاده اربعین حسینی افزایش دهید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام حسین بهجتی صبح  امروز در دیدار با روحانیون و خادمین موکب های حوزه علمیه قزوین که در سالن بعثه مقام معظم رهبری در شهر کربلا برگزارشد، به شیعه راستین از نگاه قرآن اشاره وگفت: شيعه راستين متخلق به اخلاق قرآني و اسلامی  است و در زندگی  خود ايمان راسخ و عملی  دارد.

وی با اشاره به زندگي «قيس ابن مسهّر صيداوي» كه يكي از ياران امام حسين(ع) است، گفت: ايشان حامل نامه های  امام به مردم كوفه بود؛ در سفر دوم به كوفه مشاهده مي كند كه اوضاع به شدت امنيتی است و نامه را از بين مي برد تا دشمنان به محتوای آن دست پيدا نكنند.

وی با اشاره به عكس العمل امام حسين(ع) موقع شنيدن خبر شهادت قيس گفت: ايشان گريه و براي قيس دعا كردند.

حجت الاسلام بهجتی با اشاره به آیه «وَالَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنینَ»، نقش اخلاص و تلاش را در خدمت رسانی به زائران امام حسین(علیه السلام) بسیار مهم خواند.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی بیان داشت: هرچه برنامه ریزی ها دقیق تر و با ظرافت بیشتر صورت گیرد، امدادهای الهی هم بیشتر می شود و قطعا خداوند متعال از تلاش های مخلصانه حمایت می کند.

وی اظهار کرد: نتیجه تلاش های به انجام رسیده در هفته های آینده مشخص می شود، اما آنچه از اهمیت بیشتری برخوردار است، دستاورد نهایی راهپیمایی بزرگ اربعین است که باید اثرپذیری فرهنگ عاشورا بر روی زائران باشد.

حجت الاسلام بهجتی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان فعالیت های فرهنگی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین در این ایام پرداخت و از ساماندهی بیش از هزار مبلغ مجرب و کارآمد در طول مسیر پیاده روی از مرز مهران، چزابه و شلمچه تا نجف، مسیر نجف تا کربلا و کربلا به عنوان مهم ترین این فعالیت ها نام برد.

وی ادامه داد: ایجاد پایگاه های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان، تولید و طراحی بیش از ۱۰ محصول فرهنگی و ارائه آنها در مسیر پیاده روی، روایتگری مصور از حماسه عاشورا و اربعین در طول مسیر نجف تا کربلا از دیگر فعالیت های کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha