جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حسین کوثری-امام جمعه شیروان

حوزه/عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به تلاش‌های گسترده دشمن برای کمرنگ کردن ارزش‌های دینی و مذهبی و ایجاد بدعت‌های مختلف، گفت: حوزه‌های علمیه و طلاب آشنای به فقه جعفری باید در این زمینه روشنگری کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین کوثری صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم شیروان، با اشاره به تلاش‌های گسترده دشمن برای کمرنگ کردن ارزش‌های دینی و مذهبی در جامعه به‌ویژه در بین نسل جوان، به نقشه‌های پیچیده آن‌ها در خدشه به مقدسات دینی به‌ویژه عزاداری سیدالشهدا(ع) پرداخت.

وی اظهار داشت: دشمن در تلاش است بسیاری از خرافات و رفتارهای ضد دینی را در قالب‌های مختلف ازجمله تشکیک در اصل عزاداری بر امام حسین(ع) تحریف در نوع عزاداری و سایر موارد در دین بدعت ایجاد کند که راه مقابله و مبارزه با این تهدیدات روشنگری حوزه‌های علمیه و طلاب آشنای به فقه جعفری است.

امام‌جمعه شیروان با بیان اینکه امروز استکبار جهانی در صدد معرفی چهره‌ای خشن و جنگ‌طلب از دین مبین اسلام و پیامبر رحمت(ص) هستند تا مانع گسترش این دین نورانی در جهان شوند، افزود: وظیفه همگان مخصوصاً علما در راستای معرفی چهره واقعی اسلام به جهانیان بسیار ضروری است.

وی با اشاره به این که امام حسین(ع) برای مقابله با بدعت‌های روزگار و احیاء سیره پاک رسول‌الله(ص) و امربه‌معروف و نهی از منکر به شهادت رسید، گفت: آن امام بزرگوار خودش، یارانش و فرزندانش را فدا کرد تا اسلام واقعی به فراموشی سپرده نشود.
حجت‌الاسلام کوثری با اشاره به جایگاه ممتاز روحانیت در جامعه اسلامی، تصریح کرد: پیامبر خدا(ص) فرموده است: « علما چراغ‌های روى زمین و جانشینان پیامبران و وارثان من و وارثان پیامبران هستند».

وی افزود: نبی مکرم اسلام(ص) در حدیثی دیگر می‌فرمایند: « ملائکه بال‌های خودشان را زیر پای دانش‌پژوهان و زحمت کشان دین می‌گسترانند».
امام‌جمعه شیروان تأکید کرد: طلاب و روحانیون باید با فراگرفتن علم و دانش علاوه بر ارتقاء سطح علمی خود، در مسیر حراست از قرآن و سنت پیامبر اسلام(ص) حرکت کنند.

عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان این که باید تحصیل عمیق توأم با زمان‌شناسی و مخاطب ‌شناسی رویکرد طلاب باشد، گفت: باید طلاب تحصیل مناسب و عمیق توأم با بصیرت، زمان‌شناسی و مخاطب‌شناسی را سرلوحه فعالیت‌های تحصیلی و تهذیبی خود قرار دهند چراکه تحصیل خوب همراه با بصیرت و زمان‌شناسی نیاز امروز طلاب جوان است.

انتهای پیام/

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha