پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام روحانی

حوزه/ نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی گفت: ما باید از اصحاب امام الگو گرفته و پشت سر رهبرمان حركت كنیم و او را تنها نگذاریم تا بار دیگر جریان های تلخ تاریخ تكرار نگردد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از قزوین، حجت الاسلام نجفی روحانی صبح امروز در جمع خادمین و روحانیون مبلغ حوزه علمیه قزوین که در سالن اجتماعات بعثه مقام معظم رهبری برگزارشد، با تقسیم مسلمانان در آن زمان به سه گروه گفت: گروه اول بی تفاوت ها، گروه دوم معاندین و ولایت ستیزان و گروه سوم گروه ولایتمداران هستند.

وی افزود: : افراد بی تفاوت با سكوت و بی تفاوتی خود جبهه دشمن را تقویت می كنند و عملاً آب به آسیاب دشمن می ریزند.

حجت الاسلام نجفی سفر كربلا را سفر عشق خواند و گفت: اگر تاریخ آینه ای برای امروز ما در زندگی نباشد، ما استفاده كاملی از آن نمی بریم زیرا هرچند زیارت اجر و پاداش دارد ولی با عبرت گرفتن از تاریخ و دریافت درسها وپیامهای آن موجب تحول در گفتار و رفتار می شود و ما را به زندگی حسینی سوق می دهد.

وی داشت: اربعین و زیارت امام حسین(ع) فرصت بسیار مناسبی برای توسعه و نشر معارف اهل بیت(ع) است، آنچه امروز بشریت به آن نیاز دارد، تنها در مکتب اهل بیت(علیهم السلام) پیدا می‌شود که چنین فرصتی را در هیچ جای دنیا نمی‌توان یافت.

حجت الاسلام  نجفی بیان اظهار کرد: میزبان اصلی این حرکت عظیم، مردم شریف عراق هستند و تاکید بر وحدت و انسجام بین دو کشور است و این عشق و شور و هیجان مردم عراق و ایران که برای مراسم اربعین به کربلا می‌آیند، بهترین فرصت برای این است که از جنبه های علمی و معرفتی بیشتری بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: در این سفر باید اندیشه و تامل و گوش شنوا و دل بیدار نهضت عاشورا را بازخوانی کرد و از عبرت ها و درس های آن برای زندگی فردی و اجتماعی استفاده کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha