شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام صفی خانی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قزوین گفت: در اربعین شاهد اوج گذشت، ایثار، فداکاری، عشق، زیارت، ارتباطات مردمی، انسجام، هماهنگی، آمادگی، صف آرایی و وحدت هستیم که در دنیا از نظر کمیت و کیفیت بی نظیر است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ، حجت الاسلام غلامحسین صفی خانی، صبح امروز در جمع زائرین پیاده اربعین حسینی در کربلای معلی به همایش عظیم وبی نظیر اربعین حسینی اشاره و گفت: مردم در اربعین کارهایی انجام می دهند که فوق العاده عالی و در حد بالای معرفت و انسانیت است.

وی افزود:  عاشورا احیا کننده اسلامی است که در غدیر به صورت کامل ارائه شده بود و اربعین نیز تداوم و استمرار عاشورا است.

حجت الاسلام صفی خانی به مدیریت حضرت زینب در پیام رسانی جریان کربلا، واقعه عاشورا و اهداف قیام امام حسین(ع) اشاره کرد و افزود: آن حضرت در حالی که مسئولیت های مختلفی از جمله سرپرستی اطفال و خانواده امام حسین(ع) را انجام می داد، از نظر عبادی در مرتبه ای قرار داشت که امام معصوم از ایشان می خواست که در نماز شب برایشان دعا کند.

وی ادامه داد: حضرت زینب(س) انجام رسالت خود را فقط در انجام وظیفه خود محدود نکرد، بلکه به ترویج و الگوسازی نیز پرداخت.

استاد حوزه علمیه، اربعین را ظرفیتی عظیم در بازنمایی واقعه عاشورا دانست و گفت: در نحوه بازنمایی راهپیمایی عظیم اربعین به شناساندن نمادها و شخصیت های تاثیرگذار درواقعه عاشورا و حضرت زینب(س) به عنوان پیام رسان قیام امام حسین(ع) پرداخته شود.

حجت الاسلام صفی خانی با تاکید بر این که دل های انسان های آزاده در اربعین به سوی کربلا کشیده می شود، گفت: در مراسم عظیم اربعین موحدان چه شیعه، چه سنی و چه اهل کتاب حضور دارند.

وی  اربعین را جریانی برای کل بشریت و نماد انسجام و همبستگی ملل توصیف کرد و بیان داشت: اربعین فراخوان، بازخوانی و استمرار عاشورا است و انسان های آزاده ای که ظلم وستم را تحمل نمی کنند دراین مراسم ندای مبارزه با ظلم واستکبار را سر می دهند.

حجت الاسلام صفی خانی وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(علیه السلام) خاطرنشان ساخت: تمام اهل محشر در قیامت وقتی برخورد بسیار کریمانه خداوند نسبت به زوار امام حسین را مشاهده کرده‌اند آرزو می‌کنند که ای کاش ما نیز زائر حسین شده بودیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود جریان اربعین را یک حرکت سازنده و انسان ساز عنوان کرد و خاطرنشان کرد: امروز نیروهای حشد الشعبی عراق که شجاعانه در مقابل توطئه‌های استکبار جهانی و داعشی‌های جنایتکار ایستاده‌اند باید برای پیروزی آنها دعا کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha