جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عبادی

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه ۱۲۴ هزار پیغمبر و جانشینان آنها برای پیاده کردن قسط و عدل مبعوث شدند تا بشر درست زندگی کند، گفت: محال است بشر بدون عدالت به یک زندگی درست برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از بیرجند، حجت الاسلام  سیدعلیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت 13 آبان، با بیان این که خداوند هستی را براساس عدل آفریده است و هر چیزی در جهان دارای قانون است، گفت: نظام تشریع و دین که نسخه عملی عالم خلقت است نسبت به هر آنچه که انسان در زندگی شخصی، خانوادگی و اجتماعی در امور مختلف اقتصادی، سیاسی و نظامی انجام دهد دارای قانون است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی اعلام کرد: عدل یعنی هر چیزی را به اندازه در جای خود قرار دادن و در مقابل عدل ظلم قرار دارد که ظلم خارج از این قانون و امری فراگیر است و همه جهان را در بر می‌گیرد.

حجت الاسلام عبادی با تأکید بر این که خدا نیازی به بندگی و عدالت طلبی انسان ندارد، اظهار داشت: خداوند غنی به ذات است و از بی‌دینی، لاابالی‌گری، قانون‌شکنی و بی‌عدالتی انسان وحشتی ندارد.

رئیس شورای حوزه های علمیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: تا زمانی که عدل بر جهان حاکم نشود همین جنایات کنونی و صدها درجه بدتر رخ می‌دهد چون عدل از بین رفته است.

حجت الاسلام عبادی با تأکید بر اینکه 124 هزار پیغمبر و جانشینان آنها برای پیاده کردن قسط و عدل مبعوث شدند تا بشر درست زندگی کند، مطرح کرد: پیغمبران آمدند تا انسان پاک باشد و درست زندگی کند.

وی بیان داشت: متأسفانه آنچه که امروز در دنیا می‌بینیم قابل قیاس با درندگی‌هایی مانند گرگ و پلنگ نیست بلکه مصداق انسان پست و خبیث است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: محال است بشر بدون عدالت به یک زندگی درست برسد، اینکه آن گروه و حزب قالب شود توازن ایجاد نمی‌شود و همدیگر را می‌کشند و همین چند روزه عمر به بازی گرفته می‌شود.

حجت الاسلام عبادی به تضییع حقوق یکدیگر، رواج دروغ و خدعه اشاره کرد و بیان داشت: باید جلوی نفوذ اینگونه تفکرات در جامعه اسلامی که جهت سراپا شدن عدل صدها هزار شهید داده و فرهنگ انحرافی و ستمگری دشمنان اسلام، گرفته شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه در جامعه کنونی ظلم و انحراف به وسیله عده‌ای حمایت می‌شود، تبیین کرد: 13 آبان روزی است که باید پرده‌برداری‌ها از منابع ظلم و ستم در دنیای امروز، در دنیای دیروز و دنیای آینده برداشته شود.

رئیس شورای حوزه های علمیه در خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: دنیا پر از ظلم و جور شده و با مظلومان و بی‌پناهان عالم برخوردهای زننده‌ای می‌شود بنابراین باید از دست هر انسانی هر کاری که ساخته است علیه ظلم و ظالم، انجام دهد و در صورتی بشر به سعادت و زندگی انسانی خواهد رسید که ظلم ریشه کن شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha