شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خراسان شمالی_حجت الاسلام والمسلمین سالاری مکی

حوزه/مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به تجمع عظیم زائران در اربعین حسینی گفت: اربعین صدای شیعه است و باید این صدا به گوش جهانیان برسد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام حجت سالاری مکی پیش از ظهر امروز در نشست طلاب و روحانیون اعزامی به اربعین حسینی، با اشاره به تجمع عظیم زائران در اربعین اظهار داشت: اربعین صدای شیعه است و باید این صدا به گوش جهانیان برسد.

وی با بیان اینکه اربعین فرصت خوبی برای تبلیغ چهره به چهره و عملی است، افزود: رویکرد ما علاوه بر تبلیغ زیارت نیز است که انشالله صبح پنجشنبه از مرز چزابه حرکت می کنیم و از نجف نیز کار تبلیغ را آغاز می کنیم.

حجت الاسلام سالار مکی گفت: تبيين معارف والاي زيارت اربعين در سطح بين‌المللي در اولويت فعاليت‌هاي تبليغي مبلغان و دست اندركاران پياده روي اربعين قرار گيرد.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به وظایف طلاب در امر تبلیغ در ایام اربعین حسینی تصریح کرد: نخست اینکه در غیر زمانی که مشغول تبلیغ هستیم بنشینیم و فکر کنیم به کاری که قرار است بعد از آن انجام دهیم و اینها را هم بنویسیم.

وی با بیان اینکه باید ذهن مردم را به خود زیارت معطوف کنیم، چون متاسفانه الان فقط مسئله پیاده روی مطرح می شود، اظهار داشت: در طول مسیر پیاده روی برای مردم تبیین شود که زیارت اباعبدالله از آثار و برکات فراوانی برخوردار است و تنها زیارت این امام بزرگوار است که به کرات سفارش شده است.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی با تاکید بر اینکه طلاب و روحانیون اگر در اربعین تنها به فکر انجام زیارت باشند، این آسیب است، گفت: با توجه به اینکه فرصت خوبی برای تبلیغ فراهم شده، از این رو باید در این ایام بیش از پیش در امر تبلیغ بکوشند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات قشنگی که امسال در مدرسه علمیه امام صادق(ع) بجنورد انجام شده بحث مکالمه عربی است، افزود: همچنین یکی از کارهای دیگری که در اربعین سال گذشته اتفاق افتاد که به گونه‌ای تمدن سازی و رجز خوانی های کربلا بود که بسیار هم مورد استقبال قرار گرفته بود، اینها اقدامات خوبی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی تاکید کرد: باید در اربعین با تمام توان حرکت سازی کنیم و به دیگران خدمت کنیم، زیرا مردم دید خوبی نسبت به روحانیت دارند، بنابراین در این ایام باید از هر فرصتی برای تبلیغ استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه اربعین صدای شیعه است و باید این صدا به گوش جهانیان برسد، گفت: یکی از کارهایی که در ایام اربعین می‌توانیم انجام دهیم بحث پیمان با ولایت است که این را می توان به این صورت انجام داد که مثلاً طوماری تهیه شود و افرادی که می‌خواهند این را به نیابت از شهدای مدافع حرم و رهبری عزیزمان انجام بدهند آن را امضا نمایند که حرکت بسیار خوبی خواهد بود و این کار پیمان مجدد با ولایت است.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: طلاب و روحانیون اعزامی باید توجه داشته باشند که در هر ۱۰ دقیقه صحبت حداقل ۵ دقیقه این صحبت ها محتوای دینی داشته باشد و ارتباطمان را با مخاطبانمان ادامه دهیم، به عنوان مثال کسانی هستند که از اربعین سال گذشته همچنان در ارتباط هستند.

وی خاطرنشان کرد: بهترین کار در ایام اربعین برای ما طلاب و روحانیون تبلیغ دین است، همچنانکه پیامبر به امام علی(ع) فرمودند اگر یک نفر بواسطه تو هدایت شود بهتر است از آنچه آفتاب بر آن می تابد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha