جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام شهیدی پور

حوزه/ داور بین المللی مسابقات قرآن،بر لزوم استفاده از ظرفیت های حوزه در توسعه و گسترش فعالیت های قرآنی به شکل همه جانبه در بخش های آموزش، پژوهش و ترویج تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلمین شهیدی پور ظهر امروز در شورای توسعه فعالیت های قرآنی استان در حرم مطهر(س) با ذکر این مطلب که فعالیت‎های قرآنی قم در اوج است، گفت: متاسفانه به دلیل کمبود بودجه خیلی از فعالیت ها راکد میماند.

وی افزود: به همین دلیل باید موسسات و فعالان، فعالیت‎های خود را به پیش ببرند و در ادامه، بودجه ها به بهترین طرح‎ها اختصاص می‎یابد.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی پور بر لزوم حمایت از فعالان و حافظان قرآن در کشور به شکل عملی تاکید کرد و گفت: حافظان باید در نظام آموزش عالی ورود کنند؛ البته کمک هایی انجام می شود ولی باید به حافظان کل قرآن امتیازات خاصی در این عرصه قائل شویم؛ حمایت ها از حفاظ و قاریان و مفسران قرآن باید جدی باشد.

وی گفت: در بخش تفسیر باید به دنبال توسعه تفسیر کاربردی و ساده باشیم که در مساجد برای مردم بیان شود؛ اساتید نباید مباحث تفسیری را به شکل سنگین و پیچیده بیان کنند؛ مباحث و دروس تفسیری نیز باید تا حد یک ربع بیان شود.

وی افزود: جلسات شورای توسعه قرآنی استان قم یابد ماهی یک بار و یا حداقل در هر فصل برگزار شود تا تحولات قرآنی را در استان رصد کند؛ استان قم، در زمینه شکل، تنوع و مخاطبان فعالیتهای قرآنی یک استان ویژه به شمار میرود؛ آستانه کریمه اهل بیت(ع) عظیمترین فعالیتهای قرآنی کشور را برگزار میکند.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی پور بیان کرد: در این جلسات نقش هدایت و هماهنگی باید به خوبی انجام شود و اعضای این جلسه، فعالیت های خود را معرفی و در کل، یک تقسیم کار مشترک انجام شود.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) بیان کرد: خوشبختانه فعالیت‎های خوبی در قم انجام می‎شود و تنوع این فعالیت‎ها نیز بسیار خوب است؛ حوزه پژوهش، آموزش و ترویج باید به یک میزان توسعه یابد و نباید کل فعالیت‎ها را در عرصه ترویجی خلاصه کنیم.

داور بین‎المللی مسابقات قرآن بیان کرد: در زمینه پژوهش نیز نهادهایی چون حوزه علمیه و جامعه المصطفی و مراکز آموزش عالی و.. ظرفیت عالی برای فعالیت های قرآنی به شمار می روند.

وی گفت: نسبت به تفسیر وتدبر باید فعالیت های گستردهای انجام دهیم ولی این فعالیتها باید روی حفاظ تمرکز بیشتری داشته باشیم؛ کرسی‏های قرآنی باید کرسی تلاوت، حفظ و تفسیر باشد؛ جلسات قرآنی نباید به جلسه تجوید و تفسیر منفک باشد؛ آموزش قرآن باید جامعیت داشته باشد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha