سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
دکتر یوسفی

حوزه/ دکتر یوسفی فرد گفت: در حال حاضر مرکز خدمات حوزه های علمیه به چهار گروه طلاب برادر ایرانی، طلاب خواهر ایرانی، طلاب خارجی جامعه المصطفی و برادران اهل سنت خدمات ارائه می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، دکتر علی یوسفی فرد مدیرکل بهداشت و سلامت مرکز خدمات حوزه های علمیه، ظهر امروز در جلسه هم اندیشی آموزش و ارتقای فرهنگ سلامت در حوزه های علمیه، گفت: مرکز خدمات حوزه های علمیه به دستور رهبر معظم انقلاب با رویکرد سلامت و درمان تاسیس شد و هم اکنون نیز زیر نظر دفتر رهبر معظم انقلاب اداره می شود.

وی تصریح کرد: مرکز خدمات حوزه های علمیه با هدف و رویکرد درمان شروع به کار کرد و در حال حاضر با اهدافی فرهنگی،سلامت، معیشت و تامین نیاز مسکن طلاب ارایه خدمت می کند.

دکتر یوسفی فرد گفت: در حال حاضر مرکز خدمات حوزه های علمیه به چهار گروه طلاب برادر ایرانی، طلاب خواهر ایرانی، طلاب خارجی جامعه المصطفی و برادران اهل سنت خدمات ارائه می کند.

وی در ادامه افزود: مرکز خدمات حوزه های علمیه در راستای ترویج بهداشت سلامت تا کنون فعالیت هایی همچون آموزش سلامت، سنجش سلامت برای طلاب جدید الورود و اساتید، ارائه شناسنامه سلامت الکترونیک و تاسیس مرکز مشاوره تلفنی را داشته است.

مدیرکل بهداشت و سلامت مرکز خدمات حوزه های علمیه با اشاره به مساله آموزش بهداشت، خاطر نشان ساخت: آموزش بهداشت به دو صورت حضوری همانند برگزاری کلاس ها و همایش های سلامت و غیر حضوری به صورت ارایه مجله سلامت، لوح فشرده آموزشی، چاپ کتاب، نرم افزار و مسابقه پیامکی انجام می شود.

وی در ادامه افزود: مساله سنجس سلامت در دو بخش سنجش طلاب جدید الورود و اساتید و فرهیختگان حوزه که به پاس زحمات آنها این خدمت به این عزیزان ارائه می شود.

وی در پایان گفت: طلاب و روحانیان باید در مرحله نخست نسبت به فراگیری بهداشت عمومی اهمیت ویژه ای بدهند و با توجه به اینکه روحانیان تاثیر فراوانی در جامعه دارند می توانند مساله بهداشت عمومی را در جامعه نهادینه کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha