سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مدنی گفت: حرکت عظیم و مردمی راهپیمایی اربعین حسینی از جمله توفقیاتی است که نصیب هر کسی نمی شود لذا معنویات زیارت اربعین را با تمام وجود قدر بدانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود مدنی  امروز در مراسم بدرقه کاروان همپای قافله۳ اظهارداشت: امروز دل‌ها آماده و جان‌ها مشتاق برای حضور در سفر معنوی و زیارت اربعین حسینی است.

از امروز، نام «زائر الحسین» بر ما نهاده شده است

مدیر جامعه‌الزهرا(س) به روایتی از امام صادق(ع) درباره زيارت قبر امام حسين‏(عليه‏السلام) اشاره کرد که زائر امام حسین(ع) هنگامى كه از منزل خارج مى ‏شود به هر قدمى كه بر مى ‏دارد، حسنات برای او نوشته و گناهانش آمرزيده مى‏شود.

حجت الاسلام و المسلمین مدنی تصریح کرد: از اینجا تا کربلا فاصله زیادی وجود دارد، اما اجر این زیارت از لحظه‌ای که از خانه خارج شدیم، ثبت می‌شود، بنابراین از هم اکنون خود را در محضر و حضور ببینیم و کنترل زبان، چشم، فکر و تمام اعضا و جوارح را در مسیر رضای حضرت أباعبدالله به کار بگیریم.

وی  بیان داشت: از امروز، نام «زائر الحسین» بر ما نهاده شده است؛ همان «زائر الحسین» که امام صادق(ع) درباره آنان فرمودند: «اَللّهُمَّ إنّی أستَودِعُکَ تِلکَ الأنفُسَ و تِلکَ الأبدانَ حَتّى تَروِیَهُم مِنَ الحَوضِ یَومَ العَطَشِ؛ بار خدایا! من این جان‌ها و این پیکرها را به تو مى سپارم تا در آن روز تشنگى از حوض [کوثر ]سیرابشان کنى».

مسیر زیارت اربعین، مسیر پراجر و در عین حال پرخطری است

مدیر جامعه‌الزهرا(س) یادآور شد: هیچ روزی مانند روز قیامت بر انسان سخت نمی گذرد، اما در این روز کلام امام معصوم(ع) می‌تواند برای ما راهگشا باشد.

حجت الاسلام و المسلمین مدنی تصریح کرد: این سفر معنوی را با تمام وجود قدر بدانید و نسبت به حقوق دیگران دقت لازم را داشته باشید، زیرا همانطور که سفارش شده اگر می‌توانید قبر را ببوسید، اما از طرف دیگر توصیه شده در صورت اذیت دیگران به ضریح نزدیک نشوید.

وی تأکید کرد: این مسیر، مسیر پر اجر و در عین حال پرخطری است، از این رو ضمیر و ذهن ما باید در تمام مسیر متوجه باشد و معنویات این سفر را با تمام وجود قدر بدانیم.

مسئول، مدیر و علمدار کاروان «همپای قافله»، حضرت زینب کبری(س) هستند

مدیر جامعه‌الزهرا(س) عنوان کرد: اعضای کاروان همپای قافله با توجه به نظام و قوانین کاروان همکاری کنند و رعایت نظم و دقت را داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین مدنی یادآور شد: ما وارد دریای بیست میلیونی می‌شویم، بنابراین رعایت همراهی و همدلی را داشته باشیم.

وی در ادامه به روایت و حدیثی درباره اجر و ثواب بدرقه کنندگان و مشایعت کنندگان زوار امام حسین(ع) اشاره کرد و افزود: برخی افراد به زائران حضرت أباعبدالله الحسین(ع) التماس دعا می‌گویند؛ حتی اگر زائران، مشایعت‌کنندگان را فراموش کنند، صاحب این خانه کریم است و نه زائران و نه مشایعت‌کنندگان را فراموش نمی‌کند.

مدیر جامعه‌الزهرا(س) در پایان تصریح کرد: مسئول، مدیر و علمدار کاروان «همپای قافله»، حضرت زینب کبری(س) هستند، بنابراین در این مسیر با تمام وجود، قدر حضور در این کاروان را بدانیم و با خلوص نیت و پاکی دل در این کاروان حضور داشته باشیم.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha