شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله محسن اراکی

حوزه/ آیت الله محسن اراکی گفت: کشورهای وابسته به سیاست های آمریکا و اسرائیل شکست خوردگان کنونی منطقه هستند و باید پذیرفت که دوران اثرگذاری ‌آمریکا و مزدورانش در منطقه ما گذشته است و دوران پیروزی مقاومت اسلامی آغاز شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در اجلاس بین المللی علمای مقاومت که در صدمین سالگرد صدور بیانیه شوم بالفور و اشغال سرزمین اسلامی فلسطین توسط صهیونیست ها برگزار شد، در اظهارات مطبوعاتی در پایان مراسم افتتاحیه این نشست به پرسش های خبرنگاران پاسخ داد.

 

این اجلاس در صدمین سالگرد بیانیه بالفور برگزار می شود، درست در زمانی که انگلستان سالگرد این بیانیه را جشن گرفته است. پیام این نشست به ویژه با توجه به شرایط زمانی و منطق ای چیست؟

پیام اصلی این نشست این است که اولا همه بدانند که علمای جهان اسلام و ملت های اسلامی در سرتاسر جهان اسلام در دفاع از فلسطین و مقابله با آمریکا و صهیونیست ها یکدست و یکدل هستند و این مقابله را یک واجب شرعی و انسانی می‌دانند و دوران تفرقه و جدایی امت های اسلامی به بهانه های مختلف و دوران آمریکا و اسرائیل به پایان رسیده  و دوران یکدلی و اتحاد مسلمانان در برابر دشمن واحد مسلمانان فرا رسیده است.

 

این نشست در شرایطی برگزار می‌شود که برخی کشورهای اسلامی(عربستان) حزب الله را در لیست گروه های تروریستی قرار داده اند و آن را تحریم می کنند. با توجه به این انشقاق چگونه می توان امیدوار بود مسئله فلسطین به مسئله اول مسلمانان تبدیل شود؟

برگزاری این کنفرانس دلیل روشنی است که انشقاق در میان ملت ها و نخبگان ملی آنها وجود ندارد و فقط تعداد اندکی از حاکمان برخی کشورهای اسلامی که از قدیم هم پیمان و سرسپرده آمریکا و اسرائیل بوده اند امروز نیز در جهت سیاست های دشمنان اسلام حرکت می کنند و در حقیقت اجلاس امروز آغاز به انزوا کشیده شدن این حاکمان و سیاست های آنها است و اکنون آمریکا و اسرائیل و عربستان در انزوا قرار دارند، زیرا امروز بیش از 1000 نفر از علما و نخبگان اثرگذار و طراز اول جهان اسلام همه اعلام کردند علیه آمریکا و اسرائیل صف کشیده اند و مزدوران آمریکا و اسرائیل در منطقه را محکوم می کنند و از این رو کشورهای وابسته به سیاست های آمریکا و اسرائیل شکست خوردگان کنونی هستند و باید پذیرفت که دوران این گونه بازی ها در منطقه ما گذشته است و دوران پیروزی مقاومت اسلامی آغاز شده است.

 

حضور نمایندگان رسمی از جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان حوزه علمیه قم در این اجلاس چه مفهمومی می تواند داشته باشد؟

حوزه علمیه قم به عنوان یکی از پیشتازترین مراکز علمی و دینی در جهان اسلام و فعال در عرصه مقاومت، طبیعی بود در این اجتماع بزرگ حضوری پررنگ داشته باشد و اکنون شاهد هستیم که نمانیدگانی از سوی حضرت آیت الله مکارم شیرازی، مدیریت حوزه علمیه قم، جامعه مدرسین و نمایندگانی نیز از سوی شخصیت ها و سایر نهادهای حوزوی در این نشست حضور دارند و اینها همه نشانه اتحاد میان همه حوزه های علمی و دینی جهان اسلام نشانه حضور جدی و پیشتازانه حوزه علمیه قم همچون گذشته در عرصه مقاومت و پشتیبانی از جریان مقاومت است.

 

یکی از کلیدواژهایی که در پیام مقام معظم رهبری به اجلاس بین المللی علمای مقاومت بازتاب زیادی در رسانه ها داشت، "مبارزه متنوع" با اسرائیل است. شما چه تفسیری از مبارزه متنوع در مبارزه با رژیم صهیونیستی دارید؟

مراد از این فرمایش مقام معظم رهبری این است که با هر اقدامی که منجر به تضعیف رژیم صهیونیستی و نقشه های پلید او می‌شود باید وارد عمل شد از مبارزه نظامی گرفته تا مبارزه سیاسی و فکری و عرصه هنر و ادبیات و پشتیبانی مالی از جریان مقاومت و حضور در فضای مجازی و حرکت های اجتماعی و فضاهای رسانه ای که تمام اینها عرصه های متنوع مبارزه با اسرائیل است و مطابق با فرمایش مقام معظم رهبری باید مسلمانان در تمام این عرصه ها علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی بسیج شوند و البته باید دانست که دشمنی آمریکا فقط با جهان اسلام نیست و امروز توطئه های آمریکا را در منطقه غرب و شرق آسیا و آمریکای جنوبی و آفریقا شاهد هستیم به گونه ای که هرجا که آمریکا پا گذاشته شاهد توطئه آنها علیه ملت ها و محرومان هستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha