شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جلسه تبلیغ

حوزه/ معاون تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه کشور با تأکید بر این که نه تنها حوزه های علمیه استان ها، بلکه حوزه های شهرستان ها را باید در امر تبلیغ فعال کنیم، گفت: باید در هر شهری که دارای آسیب است، جمع اندیشه ورزی با محوریت معاونت تبلیغ حوزه تشکیل شود و در آنجا کار کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه ، حجت الاسلام والمسلمین  نبوی، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه کشور در جلسه معاونین تبلیغ مدارس علمیه استان کرمانشاه، با بیان این که گاهی برخی روحانیون به واسطه این که بر امر تبلیغ تمرکز ندارند نمی‌توانند در این حوزه کاری انجام دهند، اظهار داشت: معاونین تبلیغ باید افراد فرهنگی شهر را جمع کنند و با آنها جلسه بگذارند و با آنها کار کنند.

وی با تأکید بر اینکه نه تنها حوزه های علمیه استان ها، بلکه حوزه های شهرستان ها را باید در امر تبلیغ فعال کنیم، بیان داشت: باید در هر شهری که دارای آسیب است جمع اندیشه ورزی با محوریت معاونت تبلیغ حوزه تشکیل شود ودر آنجا کار کند.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در مورد برخی فرق فرموده اند که اینها مستضعفان فکری هستند، گفت: کار بر فرقی که عقبه تئوریک ضعیف تری دارند راحت تر است و بهتر اصلاح می شوند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه کشور ضمن تشکر از زحمات حجت الاسلام ایرانی مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه، عنوان نمود: طبق گزارشاتی که به ما میرسد، جنابعالی همراهی، همکاری و حمایت خوبی را نسبت به معاونت تبلیغ حوزه دارید که در خور تقدیر است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند حوزه بدون تبلیغ و مثل سد بدون دریاچه است. یعنی اگر دریای آب هم پشت آن جمع شود ولی قطره ای از آن بیرون نیاید و به مراتع، باغات و... نرسد، بی فایده است.

در این جلسه حجت الاسلام مهدی محمدی فر اظهار داشت: در کرمانشاه طرح تبلیغ جهادی آخر هفته را داریم که در حال حاظر قریب به 100 نفر مبلغ در آن فعال اند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان افزود: این طرح بحمد الله به خوبی جواب داده و مردم نیز از آن راضی بوده اند. به طور مثال در برخی از مناطق اگر یک هفته مبلغ آن روستا به آنجا نرفته مردم از نهاد های مختلف مسئله را پیگیری نموده اند.

وی ایرانی نسبت به توانمندسازی طلاب و مبلغین رسیدگی بسیار خوبی انجام داده اند حتی در شرایطی که ما هزینه ای را از ستاد دریافت نمی کردیم، ایشان از طریق مرکز مدیریت برنامه های معاونت تبلیغ را تأمین و پشتیبانی کرده اند.

حجت الاسلام محمدی در پایان ابراز داشت: کرمانشاه چه از نظر وجود فرقه های متعدد و چه از لحاظ فقر فرهنگی و آسیب ها اجتماعی، منطقه ای ویژه است که این امر توجه و حمایت بیشتری را نسبت به آن ایجاب می کند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha