جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر حوزه علمیه مازندران

مدیر حوزه علمیه مازندران از ارسال حدود هزار و صد اثر به دبیرخانه دومین جشنواره استانی علامه حلی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در نشست مدیران مدارس علمیه استان در قائمشهر با اشاره به این که  اختتامیه دومین جشنواره استانی علامه حلی مازندران دوم آذر ماه در بابل برگزار خواهد شد، گفت: در این مراسم از برگزیدگان این جشنواره تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی به ارسال حدود هزار و صد اثر به دبیرخانه دومین جشنواره استانی علامه حلی مازندران اشاره کرد و گفت: پس از ارزیابی های صورت گرفته از سوی خود مدارس بر اساس فرم ارزیابی، حدود 500 اثر به دبیرخانه مرکزی این جشنواره در استان ارسال شد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که برای ارزیابی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره استانی علامه حلی مازندران از ظرفیت 43 استاد بهره گرفته شد، خاطرنشان کرد: هر یک از این آثار حداقل یک مرتبه و حداکثر سه مرتبه از سوی اساتید داور مورد ارزیابی قرار گرفت.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که پس از ارزیابی های اجمالی و تفصیلی صورت گرفته در گروه های علمی حدود 60 اثر حائز رتبه و امتیاز لازم شدند، تصریح کرد: این آثار به منظور رقابت با آثار منتخب دیگر استان های کشور به قم ارسال شد.

وی با بیان این که حوزه علمیه برادران، خواهران و حوزه علمیه شهرستان بابل در دومین جشنواره استانی علامه حلی مشارکت دارند، تصریح کرد: جشنواره امسال از لحاظ کیفیت آثار ارسالی از رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته برخوردار بوده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند ترویج و گسترش مسائل پژوهشی در حوزه های علمیه هستیم، خاطرنشان کرد: توجه به تحقیق و پژوهش در حوزه باید به عنون یک اصل مهم مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح سیر مطالعاتی شهید مطهری در مدارس علمیه استان اشاره کرد و گفت: مدیران مدارس اجرای این طرح مهم را در میان طلاب جدی تر بگیرند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آراء و افکار شهید مطهری همواره بر تارک تاریخ می درخشد، ادامه داد: آن اندیشه های متعالی با ظرفیت ها و قابلیت های منحصر به فرد خویش می تواند در بستر زمان نیازهای اندیشمندان و متفکران هر عصر در ساخت بنیان های اعتقادی جامعه اسلامی را مرتفع کند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تقویت برنامه های قرآنی در مدارس علمیه استان تأکید کرد و گفت: مباحث قرآنی باید همانند دیگر مباحث حوزه مورد توجه جدی مدیران و اساتید حوزه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که حوزه های علمیه در رشد و گسترش برنامه های قرآنی باید پیشگام باشند، خاطرنشان کرد: به طور حتم انس بیشتر طلاب با مباحث قرآنی موجب تقویت بنیه علمی آنها خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن یوم الله سیزدهم آبان، با بیان این که این ملت حدود چهار دهه است که همه توطئه ها و دشمنی های بدخواهان اسلام و انقلاب را خنثی کرده است، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سایه تهدید ها و تحریم های دشمنان امروز به یک کشور قدرتمند در جهان تبدیل شده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که نظام سلطه فکر می کند با تحریم های جدید علیه نظام و ارکان تأثیرگذار این کشور می تواند مانع رشد و تعالی کشورمان شود، خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حدود چهار دهه است که از سوی سلطه گران تحریم است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان انقلاب اسلامی باید بدانند که انقلاب اسلامی همانند گذشته با سرعت اهداف متعالی خود را ادامه خواهد داد، تصریح کرد: هیچ قدرتی نمی تواند مانع از پیشرفت کشورمان در عرصه های مختلف شوند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که تحریم ها و فشارهای نظام سلطه نمی تواند موجب عقب نشینی نظام اسلامی از مواضع به حق خود شود، خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران علیرغم همه مشکلات و سختی ها، همچنان پای عهد خود با انقلاب هستند و در صحنه دفاع از نظام اسلامی حضور خواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha