شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام مجتبی مهدوی ارفع-معاون آموزش حوزه خراسان

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه خراسان گفت: از فعالیت هایی که به اموری مانند مسائل مستحدثه و نیاز نظام برای ورود به عرصه های نو پرداخته شود، حمایت می گردد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمين مجتبی مهدوی ارفع در دیدار مدیر حوزه علمیه خراسان با آیت الله اشرفی شاهرودی از اساتیدخارج در بازدیدی که از دفتر و مرکز تحقیقات اسلامی انجام شد، به طرح آموزشی درس خارج اشاره و خاطر نشان کرد: یکی از برنامه ها این است که از حلقه های درسی در این مقطع تحصیلی به طور علمی، معنوی و مالی حمایت شود.

وی افزود: از فعالیت هایی که به اموری مانند مسائل مستحدثه و نیاز نظام برای ورود به عرصه های نو پرداخته شود، حمایت می گردد.

معاون آموزش حوزه علمیه خراسان ایجاد گروه پژوهشی با نظر اساتید درس خارج را یکی از کارهایی دانست که در این معاونت دنبال می شود، توضیح داد: این گروه ها به نوعی کمک کار استاد می باشند و در نهایت به پرورش طلبه فقیه و رویکرد مجتهدپروری می رسد.

وی با اشاره به برگزاری دوره های توانمندسازی اساتید، در ادامه از اجرای طرح نومدرسین خبر داد و گفت: این طرح در سطح یک و برخی دروس سطح دو اجرا شده که متقاضیان تدریس ابتدا مصاحبه علمی می شود و سپس در دوره های تکمیلی مربوطه که دست کم 40 جلسه است شرکت می کنند و پس از مصاحبه علمی نهایی، به عنوان استاد پذیرفته می شوند.

حجت الاسلام والمسلمين  مهدوی ارفع درباره اهتمام به مباحث قرآنی، اظهار کرد: به طور مثال طلبه از پایه اول تا چهارم بخشی از قرآن شامل متن، ترجمه و نکات مهم را فرامی گیرد که به ترتیب پایه تحصیلی، رویکرد تجویدی، صرفی، نحوی و بلاغی دارد.

وی به برگزاری دروس اخلاق نیز اشاره و خاطر نشان کرد: این امر نیز روزهای پنجشنبه با محوریت نهج البلاغه و صحیفه سجادیه انجام می شود که در حال حاضر معاونت فرهنگی اجتماعی نسبت به این مسئله، متن و محتوایی را در دست اقدام و تامین دارد.

انتهای پیام/313/25
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha