چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
یوسفی راد

حوزه/ حجت الاسلام یوسفی راد: در شکل گیری راهپیمایی عظیم اربعین حسینی دست خداوند کاملاً مشهود است. چرا که هیچ برنامه ریزی از سوی حکومت برای ایجاد آن صورت نگرفته بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزار «حوزه» حجت الاسلام علیمراد یوسفی راد در نشست سیاسی بصیرتی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهر کرمانشاه، اظهار داشت: در شکل گیری راهپیمایی عظیم اربعین حسینی دست خداوند کاملاً مشهود است. چرا که هیچ برنامه ریزی از سوی حکومت برای ایجاد آن صورت نگرفته بود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سپاه پاسداران استان کرمانشاه گفت: کسانی که حج رفته اند، دیده اند که ساماندهی دومیلیون نفر چقدر مشکل است. لذا چگونه می‌شود که دست حق را در سامان یافتن این ۲۰ میلیون زائر مشاهده نکیم؟

وی با اشاره به کمرنگ بودن نقش دولت ها در این مراسم عظیم، عنوان داشت: متأسفانه حتی برخی بی مهری ها نیز نسبت به این راهپیمایی بزرگ صورت می گیرد. برای مثال چطور ممکن است برای رفتن به جمهوری های تاجیکستان و قرقیزستان می توانند روادید را حذف کنند، اما برای زیارت امام حسین (ع) این همه هزینه و معطلی و... دارد.

حجت الاسلام یوسفی راد با بیان اینکه این راهپیمایی عظیم حسینی نوید دهنده این است که ظهور امام زمان (عج) نزدیک شده است، خاطر نشان کرد: در روایات آمدده است که وقتی حضرت حجت (عج) ظهور کنند می فرمایند من منتقم خون حسین علیه السلام هستم. لذا یعنی امام حسین (ع) بین ملل جهان آنقدر شناخته و شاخص شده است که حضرت حجت (عج) خود را با امام حسین (ع) معرفی می کند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه امروز امپراطوری رسانه‌ای غرب این اتفاق بزرگ را کاملاً بایکوت کرده است، گفت: امروز نیز دشمنان به دنبال ایجاد انحراف و آسیب هایی در این نهضت هستند که بتوانند از آن برای ضد تبلیغ استفاده کنند. برای مثال طبق اخباری که به ما رسیده است ترویج مصرف قلیان در راهپیمایی اربعین از جمله مواردی است که دشمنان برای آنها برنامه‌ریزی دارند.

وی با تأکید بر اینکه هیچ انقلاب توحیدی از راه فیزیکی و سخت حذف نشده، بلکه همگی براندازی نرم شده اند، بیان داشت: برای مثال انقلاب حضرت موسی علیه السلام از راه نظامی توسط فرعونیان از بین نرفت. بلکه با سامری به انحراف کشیده شد. یا انقلاب توحیدی حضرت ابراهیم (ع) علیرغم اینکه کوهی از هیزم برای سوزاندن این پیامبر الهی جمع کردند و برای انداختن حضرت ابراهیم (ع) در آن از منجنیق استفاده کردند اما موفق به حذف فیزیکی نشدند.

حجت الاسلام یوسفی راد اضافه کرد: نیروهای پیامبر گرامی اسلام نیز علی رغم کمبود شدید امکانات، یهودیان تا بن دندان مسلح را شکست دادند اما در عرصه جنگ نرم اتفاقی که برای امت پیامبر افتاد براندازی نرم بود. لذا باید به بازخوانی آن مسایل بپردازیم.

شمر و ابن سعد در روضه هایمان گریه نکنند

وی ضمن بیان اینکه ما و شما مبلغ دینی هستیم که سر مبارک امام حسین (ع) به عنوان پرچم جلودار این کاروان است، اظهار داشت: یکی از کارهایی ضروری تبیین حقایق نهضت عاشورا می باشد. همچنین باید مسایل صدر اسلام را برای مردم با مسایل امروز تطبیق دهیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سپاه پاسداران استان کرمانشاه گفت: در مجلسی که فقط به مسائل احساسی پرداخته شود ابن سعد و شمر نیز پای آن روضه می نشینند و گریه می کنند. زیارت عاشورایی که ما می خوانیم صرفاً عبادی نیست. بلکه زیارت عاشورا تحلیل جامع سیاسی نیم قرن است. لذا باید به خوبی روی آن کار کنیم.

حجت الاسلام یوسفی راد با بیان این که در زیارت عاشورا گروه های مختلفی نام برده و لعن شده اند، ابراز داشت: در واقع زیارت عاشورا گروه‌های برنداز و راه و روش های براندازی را نام می‌برد.

چگونه ظلم را گفتمان کردند؟

وی اضافه کرد: اولین گروهی را که زیارت عاشورا نام می‌برد، گروهی است که موسس ظلمند. «فَلَعَنَ اللَّهُ أُمَّهً أَسَّسَتْ أَسَاسَ الظُّلْمِ». باید بین ظالم و موسسه ظلم تفاوت قائل شویم موسس ظلم یعنی کسی که ظلم را گفتمان می‌کنند.

این استاد دانشگاه بیان داشت: گفتمان‌سازی در آن زمان به شکل های عجیبی انجام شد. یکی از اشکال این بود که بعد از مدتی لعن امام علی علیه السلام مقدمه خطبه ها شده بود و مومنان نیز اگر دلشان راضی نبود اما اعتراضی هم نمی کردند و سکوت پیشه می‌کردند.

وی شکل دیگری از ظلم در آن جامعه را شکاف طبقاتی دانست و اظهار داشت: یکی از نزدیکان خلیفه دوم که از روم بازگشته بود به وی گفت در روم بیت المال مساوی تقسیم نمی شد، بلکه به نسبت جایگاه اجتماعی شان تقسیم می شود. هم لذا بیت المال در جامعه مسلمین نیز از مساوات خارج شد و برخی سهم های خاص گرفتند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سپاه پاسداران استان کرمانشاه با تشبیه حقوق های نجومی امروز جامعه ما به سهم های ویژه در صدر اسلام، گفت چرا بی بی سی مدافع حقوق های نجومی شده بود؟ چون حقوق های نجومی شکاف طبقاتی ایجاد می‌کند و شکاف طبقاتی موجب شکاف اجتماعی و اختلاف بین مردم می شود.

حجت الاسلام یوسفی راد اضافه کرد: این ظلم تا جایی بزرگ است که مقام معظم رهبری مستقیماً در رابطه با حقوق های نجومی ورود پیدا کردند و فرمودند: اشخاصی که حقوق نجومی می گیرند غارتگر بیت المال اند. باید با آن ها برخورد شود و این وجوهات به بیت المال عودت داده شود. اما عده ای به همان غارتگران لقب سرمایه مملکت دادند.

مراقب نالایقان در غصب مناصب باشیم

وی عنوان داشت: گروه دیگری که زیارت عاشورا از آن اسم می برد، کسانی هستند که لیاقت جایگاهی را ندارند و آنجا را غصب کرده اند. به این واسطه که مردم با آنها بیعت کردند. به تعبیر امروزی رای دادند. اگر کسانی که نا اهل و نامحرم باشند و به کرسی های مجلس راه یابند به جای آن که به امور مملکت برسند با آن عجوزه سلفی میگیرند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سپاه پاسداران استان کرمانشاه اضافه کرد: متأسفانه در انتخابات شورای شهر کسی با گربه خانگی اش عکس می گیرد، تبلیغ می کند و رأی می آورد. و همین فرد در مقابل کمک های شهرداری به مواکب حسینی می ایستند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه من و شما یزید را با مصادیق سگ بازی و میمون بازی می شناسیم، گفت: چند سال پیش کسی باور نمی‌کرد سگ بازی این چنین رایج شود اما با شیب ملایم کاری کردند که سال گذشته همایش سگبازان در همین شهر برگزار شد.

حجت الاسلام یوسفی راد با طرح این پرسش که چرا باید افراد نالایق به چنین جایگاه هایی برسند جز اینکه عده‌ای به اینها رأی داده اند؟ بیان داشت: در تبلیغات شورای شهر برخی به کارهایی از خود افتخار می کردند که اگر به دهه ۶۰ و ۷۰ برگردیم این کار آنها جرم بود. در شهری یک رقاص نفر اول انتخابات شورای شهر شد.

وی گفت: پس از انقلاب حجم گفتمان سازی ظلم و انحراف توسط دشمنان به حدی بالاست که باید خیلی زودتر از اینها انقلاب ساقط می‌شد. اما به واسطه بصیرت مردم این اتفاق هنوز نیفتاده است. و بدانید که در جمهوری اسلامی کار ولایتمداران سخت است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سپاه پاسداران استان کرمانشاه با بیان اینکه دشمنان ما سال‌ها جان کندند که خاورمیانه بزرگ را ایجاد کنند اما نتوانستند و اراده ما حاکم شد، عنوان نمود: نسبت به بیرون از مرز ها نگرانی نداریم و بحمد الله وضعمان خوب است. اما باید آسیب های داخلی را هر چه سریع تر برطرف نماییم.

وی در پایان با بیان اینکه در طول نظام مقدس اسلامی هرچه آسیب دیده ایم از داخل بوده است، خاطر نشان کرد: چندین سال، میلیاردها میلیارد هزینه متحمل شدیم تا آقایی متوجه شود مذاکره با آمریکا دیوانگیست. لذا باید مراقب باشیم چه کسانی بر چه مسند هایی قرار می گیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha