پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 430406
۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
نبوی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین نبوی گفت: اجتماعات مذهبی و دینی بسیاری در دنیا داریم، اما هیچ کدام از این اجتماعات به بزرگی اجتماع اربعین نیست و بزرگ ترین اجتماع بشری و البته اجتماع دینی جهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین نبوی در همایش گرد همایی مبلغین هجرت بلند مدت استان ایلام در حوزه صاحب الزمان(عج)، گفت: اربعین و تبدیل شدن آن به پدیده ای بزرگ، خیلی بی سابقه و عجیب است، ما اجتماعات مذهبی و دینی بسیاری در دنیا داریم، اما هیچ کدام از این اجتماعات به بزرگی اجتماع اربعین نیست و بزرگ ترین اجتماع بشری و البته اجتماع دینی جهان است.
وی با اشاره به این که اربعین یک نگاه عبادی به این حرکت است که ثوابی که برای زیات امام حسین(ع) هست، یک ثواب فوق العاده است، روز عرفه اول خداوند عنایتش به زائرین امام حسین(ع)، بعد به حجاج در عرفات خواهد بود. 
حجت الاسلام والمسلمین نبوی خاطر نشان کرد: راجب زیارت اربعین به طور خاص سفارش شده حتی علمای نجف چند روز را روز زیارتی مهم می دانند که از مهم‌ترین آن زیارت اربعین است الان اربعین تبدیل شده به قدرت شیعه و یاوران امیرالمومنین(ع) شده در معادلات بین المللی تاثیرگذار است.
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه کشور در پایان تصریح کرد: در این تجمع از کشور های مختلف حضور دارد که این تجمع کمر دشمنان را می شکند شما ایلامی ها که در این مسیر اربعین قرار گرفته‌اید می توانید کمک کنید به گسترش فرهنگ اربعین شوید خود اربعین یک فرهنگ دارد، در زمان جنگ ایستگاه صلواتی بود الان فرهنگ اربعین دارد، به وسلیه موکب ها همین کارا انجام می دهد که این پیاده رویای اربعین و اجتماع روز اربعین باعث ترس دشمن می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha