شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حوزه خواهران۱

حوزه/ ملتي که چهل سال در برابر همه ي سختي هاي دشمن و تعارضات و ستم هاي نظامي و اقتصادي و اجتماعي آن مردانه ايستاده است و ميرود تا اربعين پايداري خويش را که نشانه ي کمال و پويايي اين حرکت عظيم مردمي است پشت سر بگذارد

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به مناسبت ۱۳ آبان به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سه حادثه ي مهم در تاريخ انقلاب اسلامي ايران روز سيزدهم آبان را به روز جهاني مبارزه با استکبار تبديل ساخت. سه واقعه که هر کدام به تنهايي مي توانست نقطه ي عطفي در جريان انقلاب باشد، و سرنوشت حرکت مردمي انقلاب را در سرنگوني نظام وابسته ي پهلوي تسريع کند. نخستين واقعه تبعيد رهبر کبير انقلاب در سال چهل و سه به ترکيه،  به جهت اعتراض شديد ايشان به قانون کاپيتولاسيون بود،  قانوني که جرائم همه ي اتباع آمريکايي در ايران را از حوزه ي قضايي خارج مي ساخت، و به آنان در مقابل همه ي جناياتشان مصونيت سياسي مي بخشيد.

حادثه ي دوم شهادت بيش از پنجاه تن از دانش آموزاني بود که در تظاهرات روز سيزده آبان سال پنجاه و هفت، در دانشگاه تهران شرکت کرده بودند و به وسيله ي مزدوران رژيم پهلوي قتل عام شدند، حادثه به قدري دلخراش و تکاندهنده بود که حتي رژيم آمريکايي شاه را هم مجبور به دروغ پردازي و پرده پوشي اين جنايت کرد و رهبر انقلاب به علت اهميت آن پيامي را از نجف براي مردم صادر فرمود و جامعه ي انقلابي را به پايداري و تداوم و صبر دعوت کرد.  واقعه ي سوم تسخير لانه ي جاسوسي آمريکا بوسيله ي دانشجويان پيرو خط امام، در سيزدهم آبان سال پنجاه و هشت بود که به علت اهميت و تاثير آن در ماندگاري و پويش و گسترش مبارزه با استعمار و استکبار به انقلاب دوم هم شهرت يافت. وقوع اين سه قضيه ي مهم و موثر در تاريخ انقلاب سبب شد تا روز سيزده آبان، به روز جهاني استکبار ستيزي و مبارزه با اصحب سلطه برگزيده شود.

 اينک در آستانه ي چهل امين سال پيروزي انقلاب اسلامي ملت سرافراز ما پرچم هميشه سربلند انقلاب را در برابر همه ي اصحاب کفر و سلطه و استکبار،  همچنان در اهتزاز نگاه داشته است،  ملتي که با تأسي از اربعين حسيني در آستانه ي روز شکوهمند و فراموش ناشدني قيام رادمردان عاشورايي در کربلاي حسيني را هم به نمايشي حيرت آور در چشم جهانيان گشوده است. 

ملتي که چهل سال در برابر همه ي سختي هاي دشمن و تعارضات و ستم هاي نظامي و اقتصادي و اجتماعي آن مردانه ايستاده است و ميرود تا اربعين پايداري خويش را که نشانه ي کمال و پويايي اين حرکت عظيم مردمي است پشت سر بگذارد. ملت سرافرازي که به تحمل همه ي سختي ها در همه ي جبهه هاي گشوده شده از آغاز انقلاب تا کنون از سوي دشمن، جهت براندازي انقلاب ايران در برابر يک جهان پر از کينه و نفاق و چپاول همچنان پايدار ايستاده است و به اربعين کمال خويش رسيده است،  که از قديم گفته اند: چهل روز پايداري در هر رياضتي پيروزي هميشگي را در آن سختي به دنبال دارد، آيا چهل سال پويايي و مقاومت و پيشرفت و خود اتکايي و خدا محوري و ولايت مداري يک ملت چنين نويدي را به جهانيان نداده است؟ قدري بيانديشيم.

مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب تجدید بیعت خود را با پرچمدار بزرگ نظام اسلامی حضرت امام خامنه ای  مد ظله ملت شریف و انقلابی را به حضور با شکوه در گرامیداشت روز سیزده آبان دعوت نموده و خود به همراه تمامی طلاب و اساتید  در بزرگداشت این روز با عظمت شرکت می نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha