جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فرحزاد

حوزه/ عشق امام حسین علیه‌السلام سبب افزایش معرفت افراد می‌شود به همین علت بسیاری از افرادی که با مکتب امام حسین علیه‌السلام آشنا شدند توانستند به شیوه مطلوبی آموزه‌های دینی مورد نظر اسلام را دنبال کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد در جمع زائران مسیر پیاده روی اربعین در موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با بیان اینکه امام حسین علیه‌السلام برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند، اظهار کرد: بزرگ‌ترین معروف پیوند با امام معصوم است به همین علت باید نسبت به ارتباط با امام اهتمام جدی داشته باشیم.

وی با اشاره به این که اصول دین همانند ستون خیمه است، اضافه کرد: اگر پیوند ما با امام معصوم قطع شود همانند این است که ستون خیمه  بیافتد به همین علت بهترین دعایی که زائران حسینی می‌توانند داشته باشند این است که خودمان و فرزندانمان دوست اهل بیت(ع) باشیم.

این سخنران بر گسترش حماسه اربعین حسینی تاکید کرد و گفت: بر اساس روایات مختلف برای هر قدمی که زائر به سمت کربلا برمی‌دارد ثواب یک عمره را برای او می‌نویسند؛ افرادی که تا کنون در حماسه اربعین شرکت نکرده یا به کربلای معلی سفری نداشته‌اند در رو قیامت حسرت می‌خورند چرا که در روز قیامت بیشترین شفاعت توسط امام حسین (علیه‌السلام) انجام می‌شود.

وی یادآور شد: عشق امام حسین (علیه‌السلام) سبب افزایش معرفت افراد می‌شود به همین علت بسیاری از افرادی که با مکتب امام حسین (علیه‌السلام) آشنا شدند، توانستند به شیوه مطلوبی آموزه‌های دینی مورد نظر اسلام را دنبال کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد با بیان این که ملائکه در مسیر پیاده‌روی همراه زائران اربعین هستند، تصریح کرد: اگر زائر بداند که چه توفیقی نصیبش شده است شب و روز خدا را شکر می‌کند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha