پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 نشست اعضای ستاد کنگره شهدای روحانی استان قم

حوزه/حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: در کنگره شهدای روحانی به نقش اثر گذار روحانیت در جامعه توجه شود و ویژگی های مهم روحانیت در عرصه های فرهنگی و اجتماعی تبیین گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن ربانی در جلسه ستاد کنگره شهدای روحانی اظهارداشت: روحانیون خدمات ارزنده ای در طول انقلاب داشته اند، در این راستا خدمات ارزنده روحانیت به ویژه در زمینه دفاع مقدس وایثار و شهادت برای جامعه تبیین شود.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه افزود:آمار بالای شهدای روحانی نسبت به دیگر اقشار جامعه نشان می‌دهد که روحانیت بیش از سایر اقشار در دوران دفاع مقدس احساس وظیفه کرده اند.

وی خاطرنشان کرد:در برگزاری کنگره شهدای روحانی نباید تنها به برگزاری جلسه و چاپ کتاب بسنده کرد، بلکه باید با برنامه های فرهنگی و بزرگداشت خانواده شهدا و شهیدان متناسب با شان این عزیزان قدم برداشت.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی بیان کرد:برکت انقلاب مدیون جان فشانی های روحانیت و خون شهیدان است از این رو باید مقام شهیدان به خوبی ارج نهاده شود.

وی تصریح کرد: شهدا در جامعه نقش بسیار مهمی داشته اند و در این میان شهدای روحانی از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشند.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گفت: شهدای روحانی سرمایه‌ های با ارزشی هستند باید با روش های اثر گذار این کنگره برگزار گردد تا بتوانیم جریان فکری متناسب با شان و مقام این شهیدان ایجاد نمائیم.

وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری کنگره بزرگداشت شهدای روحانی است در این بین سیاست های اثباتی و سلبی را نیز در کنگره مد نظر داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی افزود: منظور از سیاست های اثباتی بیان ویژگی های شاخص روحانیت در جامعه دینی است تا نسل جوان را با روحانیون و وظایف شان آشنا سازیم.

وی عنوان کرد: همچنین سیاست های سلبی شامل ویژگی هایی همچون تجملات و روحیه شارافی گری است که روحانیت باید از آن اجتناب نمایند روحانی نباید زندگی اش توام با تجملات باشد رهبری و امام راحل(ع) افتخار خود را ساده زیستی می داتستند.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه تصریح کرد: متاسفانه تبلیغات علیه روحانیت در جامعه زیاد است باید بتوان عملکرد و کارکرد روحانیون را در جامعه دینی به خوبی نشان داد

وی در پایان بیان کرد: در این کنگره از تجربیات دیگر استان ها بهره بگیریم امید است بتوانیم در راه شهدا قدم برداریم و با اطلاع رسانی دقیق رسالت خود را نسبت به شهدای روحانی انجام دهیم.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha