چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
 نشست اعضای ستاد کنگره شهدای روحانی استان قم

حوزه/ سردار احمدی گفت: پاسداشت شهدای روحانی یک تکلیف مهم و رسالت ارزشمند بر عهده همه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌ سردار غلامرضا احمدی در جلسه ستاد بزرگداشت شهدای روحانی که در سالن آیت الله حائری(ره) مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد اظهارداشت: با توجه به اینکه قم جزء چند استان آخر در برگزاری کنگره می باشد باید از تجربیات با ارزش استان های دیگر استفاده نمائیم تا کنگره ای با شکوه و اثر گذار برگزار شود.

فرمانده سپاه استان قم اظهار داشت: چنین اثر گذاری بر جامعه پیرامون شخصیت روحانیون و شهدای روحانی از برکات این کنگره خواهد بود از این رو از هر اقدام خوبی در برگزاری کنگره استقبال می کنیم.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد اگر بتوان از گروهای هنری موسسات قرارگاه خاتم فراخوانی ارائه شود و با نگاهی ویژه این کنگره برگزار گردد شانیت قم در مقیاس کشوری مورد توجه قرار خواهد گرفت.

سردار احمدی بیان کرد: قرار است در دو سال آینده کنگره ای کشوری در مورد شهدای روحانی برگزار شود اما با توجه به جایگاه قم باید در تراز جمهوری اسلامی و در شان و منزلت این شهر مقدس این بزرگداشت را برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: قم مرکز تربیت روحانی و ثقل فقاهت علوم دینی و تربیت علمای بزرگ دین است توقع در جامعه تکریم و شهیدان روحانی در مقیاس کشوری در قم است.

فرمانده سپاه استان قم عنوان کرد: با دعوت از گروههای هنری و فرهنگی و دینی می توان به طور کلان موضوع بزرگداشت شهدای روحانی را مورد توجه قرار داد.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی افتخار دارد موسس اش یک روحانی است و پیشتازانقلاب و نظام نیز علما می باشند بر این اساس نقش شهدای بزرگ روحانیت در دوران مبارزات باید با تراز ملی تبیین شود.

سردار احمدی افزود: استفاده از استعدادها و ظرفیت های موجود و شکوفاسازی آن می تواند به اهداف کنگره تحقق بخشد در این مسیر تراز هنری و تولیدات فاخر و محصولات فاخر باید در شان قم باشد.

وی گفت: از قم توقع کشوری می رود تلاش شود مباحث محتوایی و هنری جلاسیه و درگیر کردن استان ها در بخشی از موضوعات مورد تاکید باشد.

فرمانده سپاه استان قم بیان کرد: در این کنگره باید فداکاری های روحانیت در طول انقلاب به تصویر کشیده شود و از مظلومیت روحانیت دفاع گردد متاسفانه در سالهای گذشته برخی از مسئولان با بی احتیاطی خاطرات تلخی را از عملکرد روحانیت در اذهان برجای گذاشتند.

وی توضیح داد: حتی برخی از افراد تلاش کردند شخصیت امام(ره) را به تحریف بکشند و متناسب با افکار خود امام را تعریف نمایند اگر در سال 94 رهبری نام سخنرانی خود را تحریف شخصیت امام می گذارند، این مساله پیام مهمی دارد.

سردار احمدی عنوان کرد: حتی برخی در این میان اعلام کردند که ما مذاکره 5+1 را از امام(ره) آموختیم، این ها ذهن جامعه را آزرده خاطر کرد بعد از 5 سال امروز سخنان رهبری مبنی بر عدم اعتماد به دشمن نمود یافته است.

وی تاکید کرد:باید برخی از آثار و ذهنیت های منفی در مورد روحانیت را شستشو دهیم تا جامعه با روحانی اصیل همچون امام (ره) و رهبری آشنا شود.

فرمانده سپاه استان قم خاطرنشان کرد: این ها کاری بزرگ در اجلاسیه می طلبد، باید کنگره بر محوریت روحانی و تاکید بر محتوا شکل بگیرد، خوشبختانه تدابیر لازم برای برگزاری کنگره شهدای روحانی در قم اندیشیده شده است.

وی گفت: مجموعه استانداری باید در برگزاری کنگره شهدای روحانی در پشتیبانی و فراهم کردن زیرساخت‌ها، مجموعه‌های ذی‌ربط را یاری کند.

سردار احمدی در پایان متذکر شد: شهدای روحانی سهم راهبردی در نهضت اسلامی داشته‌اند، به همین دلیل باید پاسداشت شهدای روحانی را تکلیف بدانیم.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha