پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 نشست اعضای ستاد کنگره شهدای روحانی استان قم

حوزه/معاون هماهنگ‌کننده سپاه علی بن ابیطالب (ع) استان قم گفت: کنگره شهدای روحانی با محوریت حوزه های علمیه و روحانیت ۹ دی ماه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، سرهنگ احمد بیطرفان در جلسه ستاد بزرگداشت شهدای روحانی عنوان کرد: در حدود سه سال برنامه های برگزاری کنگره شهدای روحانی استان قم دنبال می شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه علی بن ابیطالب (ع) استان قم افزود:با پیگیری های انجام شده محل ستاد کنگره با حضور دبیر و اعضا مشخص شد و در سه ماه گذشته وارد فعالیت های اجرایی شدیم.

وی تصریح کرد:در این راستا شورای عالی کنگره اولین جلسه را در حضور حجت الاسلام والمسلمین سعیدی و استاندار قم و فرمانده سپاه و مدیران کل استان مرتبط با موضوع برگزار کرد.

سرهنگ بیطرفان اظهار داشت:پس از پیگیری ستاد اجرایی در قالب 11 کمیته برنامه ریزی های لازم اتخاذ و احکام مسئولان کمیته ها صادر و شرح وظایف ارائه شد و اولین جلسه را با حضور اعضای کمیته برگزار نمودیم.

وی بیان کرد:در این جلسات موضوعات مهمی مطرح و بررسی شد و در این مدت با تمامی کمیته ها جلسات به صورت هفتگی برگزار گردید و گزارش برای دبیر خانه ارسال شد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه علی بن ابیطالب(ع) ادامه داد:با توجه به اهمیت برگزاری کنگره در حال حاضر دستگاههای دولتی در همه این مجموعه ها به ویژه شهرداری نماینده دارند و برنامه ها را ارائه می نمایند.

وی گفت:غالبا کنگره ها دو تا سه روز برگزار می شود اما با توجه به جایگاه قم و اهمیت دهه بصیرت از 9 تا 19 دی که منتسب به قم است ده روز برای برگزاری کنگره در نظر گرفته شده است.

سرهنگ بیطرفان خاطرنشان کرد:در این مدت به عنوان دهه بصیرت برنامه های خوبی انجام خواهد شد؛ روز 9 دی افتتاح کنگره با حضور آیت الله العظمی مکارم شیرازی برگزار می شود و اختتامیه 19 دی با حضور مردم قم در دیدار با رهبری به پایان می رسد.

وی اظهار داشت:در برگزاری کنگره هر روز برنامه پیشنهادی داریم و در آئین افتتاحیه نیز مدعوین خاص شامل 1200 نفر حضور دارند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه علی بن ابیطالب(ع) افزود:همچنین یکی از روزها برای حوزه علمیه با محوریت مدرسه فیضیه و با حضور علما و طلاب برگزار می شود روز پنج شنبه 14 دی نیز خانواده شهدای روحانی در مجتمع امام خمینی(ره) گرد هم می آیند.

وی توضیح داد:چند برنامه پیشنهادی در جامعة الزهراء برای دختران و همسران شهدا ارائه کرده ایم همچنین پیشنهاد شب شعر با محوریت اداره کل ارشاد مورد استقبال قرار گرفت، ضمن این که برنامه های قرآنی با محوریت مدیر کل اوقاف و امور خیریه نیز مد نظر است.

سرهنگ بیطرفان ادامه داد:ضمنا برنامه های ورزشی در قالب کنگره شهدا و 10 برنامه محوری و برنامه های پیشنهادی برای مدارس پیشنهاد شده و کمیته ها نیز برنامه های خود را در فضا سازی و مصاحبه های تلویزیونی و نشست خبری ارائه می دهند.

وی گفت:با توجه به اینکه کنگره با محوریت حوزه علمیه برگزار خواهد شد برای افتتاح از حضور مجری و قاری و سخنران از میان روحانیون بهره مند خواهیم شد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه علی بن ابیطالب(ع) متذکر شد:از دیگر برنامه ها برنامه ریزی برای نام گذاری خیابان ها با نام شهدای روحانی و نام گذاری 10 میدان در قم و نصب المان ها می باشد.

وی خاطرنشان کرد:از 4 هزار و 100 روحانی کشور 1000 شهید روحانی در قم هستند و یا با توجه به شرایط انقلاب در بهشت زهرا(س) مدفون می باشند همچنین تعدادی روحانی ملل در گلزار شهدا داریم، در این خصوص لیست این ها آماده شده و به زودی آمار نهایی می شود.

سرهنگ بیطرفان بیان کرد:تلاش شده مسائل محتوایی نیز در راس امور قرار گیرد و متناسب با شان روحانیت و حوزه های علمیه این کنگره برگزار شود.

وی گفت:تلاش هایی انجام گرفته و 8 جلد کتاب شهدا و 2 جلد شهدای شاخص روحانی و مجموعه ای از وصایا و بیانات شهیدان و تولید مستندهای فاخر به ویژه در مورد شهید قلی زاده اولین روحانی شهید پداسدار و از شهدای مدافع حرم آماده شده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه علی بن ابیطالب(ع) یادآور شد:سایتی برای کنگره شهدای روحانی طراحی و در حال بارگذاری است.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha