سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی

یک خطیب حوزوی با بیان اینکه برای نجات از آسیب‌های دنیوی باید به سیدالشهدا (ع) متوسل شویم، گفت: اتصال به امام حسین (ع) عامل رشد معنوی انسان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به اجتماع بزرگ مسلمانان در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی در کربلا، اظهار داشت: قیام امام حسین (ع) و نهضت عاشورا محدود به نسل و یا عصر خاصی نیست؛ امروز انسان باید به مرحله‌ای از معرفت برسد که بتواند بزرگی و جایگاه و عظمت سیدالشهدا (ع) را درک کند.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه انسان باید به سراغ چیستی پیامدهای واقعه عاشورا باشد، تصریح کرد: باید به دنبال پیامدهای واقعه عاشورا باشیم و مهم‌ترین پیامد نهضت عاشورا احیاء عقل‌ها است و اگر عقل تعطیل شود نتیجه تعطیلی عقول این می‌شود که ولی خدا را به قتلگاه می‌برند.

وی با اشاره به اینکه یکی از پیامد واقعه عاشورا تقرب الهی است، افزود: راه سیدالشهدا (ع) بهترین راه سیر سلوک الی الله است؛ طریق سیدالشهدا (ع) هم وسیع و جادار است و هم سریع‌تر ازآنچه انسان فکرش را کند انسان را به مقصود می‌رساند و در روایت آمده که «اگر کسی شقی وارد حرم سیدالشهدا (ع) شود، سعادتمند از حرم خارج خواهد شد».

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی با بیان اینکه برای نجات از آسیب‌های دنیوی در اجتماع، باید به سیدالشهدا (ع) متوسل شویم، خاطرنشان کرد: اتصال و وصل شدن به راه امام حسین (ع) عامل رشد معنوی انسان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha