پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عبدالحمید شهاب

حوزه/ حجت الاسلام شهاب با اشاره به نیاز جامعه به خطیب توانمند و اهل علم، گفت: یک روحانی علاوه بر این که مهارت فن خطابه را بلد باشد، باید اهل علم و باسواد باشد تا بتواند با هنر فن خطابه نیازهای فکری مردم را تامین کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالحمید شهاب استاد حوزه و دانشگاه، با حضور در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از غرفه خبرگزاری حوزه بازدید کرد.

وی سپس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با تاکید بر ضرورت کسب مهارت‌های تبلیغی توسط طلاب، اظهار داشت: موضوع خطابه و سنگر تبلیغ یکی از ارکان اهم جامعه شیعی است و رسالت پیامبر اعظم(ص) و ائمه اطهار(علیهم السلام) در حوزه خطابه و منبر قابل طرح و معنا است.

وی عنوان داشت: طلبه ای که برای تبیین معارف اهل بیت(علیهم السلام) در حوزه خطابه قدم بر می دارد باید برخی شاخصه ها را رعایت کند و قبل از این که وارد حوزه خطابه و منبر شود باید مهارت و هنر فن خطابه را کسب کرده باشد.

استاد حوزه و دانشگاه در پایان با اشاره به نیاز جامعه به خطیب توانمند و اهل علم، گفت: یک روحانی علاوه بر این که مهارت فن خطابه را بلد باشد، باید اهل علم و باسواد باشد، تا بتواند با هنر فن خطابه نیازهای فکری و شبهات دینی مردم را به درستی تامین و تبیین کند.

خاطر نشان می شود: خبرگزاری حوزه به عنوان رسانه رسمی حوزه های علمیه نیز همچون دوره های گذشته، با هدف گسترش تعاملات در فضای رسانه ای کشور و اطلاع رسانی از کارکردهای حوزه های علمیه جهان تشیع، در نمایشگاه بیست و سوم مطبوعات، حضور فعال دارد.

علاقه مندان می توانند برای بازدید از غرفه خبرگزاری حوزه در نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها، به مصلای امام خمینی(ره) تهران، شبستان اصلی، راهروی 9، غرفه 159 مراجعه کنند. 313/42

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha