پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام کرمی

حوزه/ حجت الاسلام کرمی گفت: اشتباه بزرگ ما این است که تصور می‌کنیم گفتن لا اله الاّ الله و دوستی اهل‌بیت(ع) کافی است درحالی‌که این اعمال به شرطی نجات بخش است که به عمل شایسته ختم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ، حجت الاسلام کرمی امشب در مراسم هفتمین روز ارتحال آیت الله حاج شریفی خوانساری در مسجد اعظم قم، با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین(ع) گفت: امام علی(ع) در پاسخ کسی که درخواست موعظه کرده بود گفتند «مبادا از کسانی باشی که بهشت و شفاعت اهل‌بیت(ع) را می‌خواهد اما عمل شایسته نداشته باشد.»

وی بیان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید «سوگند به عصر كه واقعاً انسان دستخوش زيان است، مگر كسانى كه ایمان داشته و كارهاى شايسته كرده و همديگر را به حق سفارش و به شكيبايى توصيه کرده‌اند.»

سخنران این مراسم  تصریح کرد: اشتباه بزرگ ما این است که تصور می‌کنیم گفتن لا اله الاّ الله و دوستی اهل‌بیت(ع) کافی است درحالی‌که این اعمال به شرطی نجات بخش است که به عمل شایسته ختم شود.

وی عنوان کرد: اعمال انسان زمانی پذیرفته است که عادل و عدالت‌خواه باشد، به حق قضاوت کند و فرصت، وقت، جان و آبروی مردم را رعایت کند و اگر رعایت نکند هرچه لا اله الله بگوید به جایی نخواهد رسید.

کارشناس دینی گفت: گاهی  می‌گویند اگر یک قطره اشک برای امام حسین(ع) بریزی تمام گناهانت آمرزیده می‌شود، اما این به شرطی تحقق می‌یابد که توبه کنی و عمل صالح انجام دهی و خودت را اصلاح کنی.

وی با بیان این که هیچ دین و اخلاقی و آیات و روایاتی نمی‌گوید که با یک قطره اشک تمام گناهانت پاک می‌شود افزود: امام حسین(ع) به همراهانش در کربلا می‌گوید مبادا کسی بین شما باشد که حق‌الناس گردنش باشد.

حجت الاسلام کرمی با اشاره به ادامه روایت امیرالمؤمنین(ع) گفت: امام علی(ع) می‌گوید «دوست من مبادا از کسانی باشی که همیشه در تناقض زندگی کنی.»

وی با بیان اینکه متأسفانه زندگی و جامعه ما پر از تناقض است، گفت: ما از یک طرف توبه می‌کنیم و درصدد اصلاح خود و اشتباهاتمان بر می‌آییم ولی از طرف دیگر حاضر نیستیم آرزوهای طول و دراز خود را کنترل کنیم.

سخنران این مراسم گفت: امام علی (ع) فرموده‌اند یکی از ارکان پذیرفته شدن توبه این است که حق‌الناس را آن‌قدر دقیق بپردازی که اگر در صحرای محشر اسم تو را خواندند حتی یک نفر پیدا نشود که بگوید حقی به گردن تو داشته است.

انتهای پیام/313/30

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha