جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی از فعالیت مجمع خیران برای رفع کاستی‌های حوزه علمیه در این استان خبر داد و گفت: توسعه فضاهای حوزه علمیه نیازمند مشارکت خیرین است و بدون حمایت خیران این کار محقق نمی‌شود، زیرا اعتبارات محدود است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، صبح امروز در جمع اعضای شورای حوزه علمیه استان اظهار داشت: برای رفع کمبودها و نیازهای مدارس علمیه استان مجمع خیران در تمام شهرستان‌های استان فعال شده است.

وی با اشاره به نقش خیران در توسعه فضاهای علمی و آموزشی حوزه علمیه و اهمیت ورود خیران به این حوزه، افزود: خیران با ورود بیشتر به این مقوله می‌توانند با کمک به تجهیز علمی و آموزشی مدارس علمیه استان کمبودها و نیازهای طلاب را تا حد زیادی رفع کرده و به این طریق از دغدغه‌های طلاب بکاهند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی بر ضرورت مشارکت بیشتر خیران و واقفان در رفع کاستی‌های مدارس علمیه استان تأکید کرد و گفت: امیدواریم با آگاهی بخشی واقفان خیراندیش از سوی مجمع خیران، شاهد وقف و حمایت‌های بیشتری در حوزه‌های علمیه استان باشیم.

وی با بیان اینکه توسعه فضاهای حوزه علمیه خراسان شمالی نیازمند مشارکت جدی خیرین است، اظهار داشت: توسعه فضاهای حوزه علمیه نیازمند مشارکت خیرین است و بدون حمایت خیران این کار محقق نمی‌شود، زیرا اعتبارات محدود است.

امام‌جمعه بجنورد، وجود حوزه‌های علمیه برادران و خواهران در مناطق مختلف را مایه برکات  و آثار فراوان دانست و افزود: با تربیت طلبه و روحانی فرصت برای تربیت کارشناسان دینی فراهم می‌شود و آنگاه نیازهای معنوی و نیاز به روحانی و طلبه برای پاسخ به نیازهای معنوی و دینی جامعه عمل پوشانده می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز خوشبختانه تحصیل در حوزه‌های علمیه برادران و خواهران با استقبال خوب جوانان روبرو است، خاطرنشان کرد: هر سال تعداد زیادی از علاقه‌مندان به تحصیل در مدارس علمیه استان به دلیل کمبود امکانات از ادامه تحصیل محروم می‌شوند.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تجهیز و توسعه حوزه‌های علمیه برادران و خواهران در استان امری ضروری بوده  و باید با همکاری خیرین حوزه ساز در جهت توسعه، تجهیز و تعمیر حوزه‌های علمیه برادران و خواهران گام‌های اساسی برداشته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha