پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام حسین کریمی مقدم ـ مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان

حوزه/ مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان گفت: بر اساس مکتب قرآن بود که دانش آموزان و دانشجویان در ۱۳ آبان ۵۸، ریشه های استکبار در میهن اسلامی ایران را خشکاند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حسین کریمی مقدم، صبح امروز در حاشیه راهپیمایی یوم الله سیزده آبان ماه در سنندج، اظهار داشت: یکی از مواردی که قرآن و انس به قرآن در زندگی ما ایجاد می کند القای غیرت دینی و سیاسی است.

مسئول قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان گفت: بر اساس همین غیرت هر آنچه را که در جامعه اتفاق می افتد اگر مطابق با اصول کلی دین و قرآن ببیند آن را تایید و یاری می کند و چنانچه آن اتفاق را برخلاف اسلام و آرمان های قرآن ببیند در برابر آن عکس العمل نشان داده و علاوه بر محکوم کردن نمودن آن از پیدایش و پویش آن نیز جلوگیری می کند؛ به عنوان مثال می توان به غیرت دینی و سیاسی نشات گرفته از قرآن در 13 آبان، در روز قدس، در نهضت انقلاب اسلامی، در تایید یا رد برجام، در رد و دفع گروهک های ایجاد شده به نام و برضد اسلام مثل داعش و...اشاره کرد.

حجت الاسلام کریمی مقدم افزود: لذا بر اساس مکتب قرآن بود که دانش آموزان و دانشجویان در 13 آبان 58، ریشه های استکبار در میهن اسلامی ایران را نابود کردند، اگر در روز قدس صدای مرگ بر اسراییل را ندا می دهند نشات گرفته از آیه 84 سوره بقره است که میثاق شکنان یهود را به درستی معرفی نموده است.

این کارشناس امور قرآنی تاکید کرد: اگر ما با داعش مخالف هستیم این مخالفت ریشه در آیات قرآن دارد، آنجایی که کتاب خدا می فرماید:" مَنْ قَتَلَ نَفْسَا بِغَیرِ نَفْسٍ أوفَسادٍ فِی الأَرضِ فَکانَّما قَتَلَ النَّاسَ جمیعاً وَ مَنْ أَحْیاها فَکأَنَّما اَحیا النَّاسَ جمیعاً"، لذا بر این اساس اگر کسی شخصی را بدون گناه بکشد همانند این است که تمام مردم دنیا را کشته و اینها را خدا لعنت فرموده است.

مسئول قرآن و حدیث حوزه های علمیه کردستان عنوان کرد: اگر ما امروز نمی خواهیم مثل عربستان و دیگر کشورهای عربی که نام اسلام را به یدک می کشند به آمریکا باج بدهیم این هم ریشه در همان غیرت دینی و سیاسی ما نشات گرفته از قرآن دارد.

حجت الاسلام کریمی مقدم عنوان داشت: غیرت دینی وسیاسی نشات گرفته از قران، تسلیم نشدن در برابر ظلم است ،باغیرت ترین فرد تاریخ معاصر حضرت امام بود که با تاسی از آیات قرآن می فرماید:اگر محاصره اقتصادی بشوییم فرزند رمضانیم ،از تشنگی وگرسنگی هراس نداریم واگر محاصره نظامی بشوییم فرزند عاشوراییم واز شهادت هراس نداریم.

وی تاکید کرد: رسول اکرم(ص) می فرمایند: "وَ مَنْ سَمِعَ رَجُلًا يُنَادِي يَا لَلْمُسْلِمِينَ فَلَمْ يُجِبْهُ فَلَيْسَ بِمُسْلِمٍ" یعنی هرکس صدای دادخواهی مسلمانی را بشنود و جواب ندهد مسلمان نیست.

مسئول  قرآن و حدیث  حوزه علمیه استان کردستان گفت: ای مردم جهان اسلام صدای مسلمانان میانمار، صدای مسلمانان فلسطین و ... آری هرکس انس به قرآن داشته باشد و قرآن را از روی باور با تدبر قبول داشته باشد با غیرت می شود و این غیرت او را از هرگونه باج دادن به سردمداران کفر باز می دارد و واقعا تاسف می خوریم برای کشورهایی که آمریکای جهانخوار برایشان تعیین تکلیف می کند، آمریکایی که هنوز دچار بحران هویت است و خودش را نشناخته؟ و به تعبیر حضرت امیر المومنین(ع): "كَيفَ يَعرِفُ غَيرَهُ مَن يَجهَلُ نَفسَهُ ؟"

حجت الاسلام کریمی مقدم در پایان گفت: غیرت دینی و سیاسی نشات گرفته از قرآن، تسلیم نشدن در برابر ظلم است؛ قرآن می فرماید: "اگر محاصره اقتصادی بشوییم فرزند رمضانیم، از تشنگی و گرسنگی هراس نداریم و اگر محاصره نظامی بشوییم فرزند عاشوراییم و از شهادت هراس نداریم".

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha