چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
شب شعر اربعین

حوزه/مسئول ستاد اربعین قرارگاه صاحب‌الامر(عج) خراسان ‌شمالی گفت: هم‌زمان با پیاده‌روی عظیم زائران اربعین حسینی (ع)، «شب‌شعر آیینی اربعین» در مواکب این استان در عتبات برگزار می‌شود.

مجید نیکدل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: شاعران ملی، مذهبی و آیینی به مناسبت فرا رسیدن ایام اربعین سالار شهیدان در «شب‌شعر آیینی اربعین» در مواکب خراسان شمالی در عتبات به شعرخوانی می‌پردازند.

وی افزود: شاعران سرشناس ملی، آیینی و مذهبی در این برنامه، با سروده‌های خود در اجتماع باشکوه زائران اربعین حسینی شرکت می‌کنند و اشعار حماسی و مراثی خود را برای اربعین شهادت اباعبدالله الحسین(ع) می‌خوانند

نیکدل ادامه داد: مراسم اربعین نه تنها بزرگ‌ترین مراسم اعتقادی در بین مسلمانان است بلکه طبق برخی آمارهای ارائه شده در رسانه‌ها بزرگ‌ترین اجتماع بشری است و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
وی اظهار داشت: شاعران ایرانی نیز از دیرباز به شیوه خود و با سرودن مرثیه و نیز اشعار حماسی، ایام شهادت امام حسین(ع) را به سوگ نشسته‌اند و گرامی داشته‌اند.

مسئول ستاد اربعین قرارگاه صاحب‌الامر(عج) خراسان‌ شمالی تصریح کرد: همچنین برنامه‌های فرهنگی مختلف، مراسمات مذهبی، سینمایش شهیده شام و شب‌شعر آئینی با حضور شاعران مطرح ملی در موکب اصحاب خراسانی در کربلای معلی با حضور طلاب و روحانیون استان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: بیش از 10 هزار بسته فرهنگی شامل ادعیه، تصویر شهدای استان، پرچم و کتیبه‌های مربوط به سفر اربعین در بین زائران خراسان شمالی توزیع شده است. همچنین بسته فرهنگی سبک زندگی اسلامی و آداب سفر اربعین در مواکب استان در اعتاب مقدسه توزیع می‌شود.

مسئول ستاد اربعین جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: طی ۵ شب، سینمایش شهیده شام کاری از گروه جهادی کریم اهل بیت(ع) از حوزه علمیه استان خراسان شمالی، در موکب اصحاب خراسانی در کربلا اکران می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha