پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سعید مرادپور-امام جمعه اسکو

حوزه/ امام جمعه اسکو گفت: گاهی جرات کار فرهنگی را نداریم، ترس از به خطر افتادن موقعیت، مقام و پست مانع از انجام کار جدی و مستمر در برچیدن برخی از بدعت‌ ها در جامعه شده و می ‌توان گفت که امروز ما شاهد کشتار فرهنگی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت ‌الاسلام سعید مرادپور امام جمعه اسکو، روز گذشته در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسکو که با حضور حجت الاسلام موسوی اصل مشاور عالی معاون وزیر ارشاد برگزار شد، با تقدیر از حضور مسئولین ارشد کشوری در شهرستان ‌ها برای بررسی مسائل و مشکلات، با اشاره به اهمیت شورای فرهنگ عمومی و ضرورت نگاه جدی به این شورا، عنوان کرد: چالش‌ های اساسی در حوزه‌ سیاست ‌گذاری فرهنگی و ضمانت اجرای مصوبات شورا وجود دارد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تهاجم فرهنگی اظهار داشت: متاسفانه روند امور به گونه ‌ای است که گاهی جرات کار فرهنگی را نداریم، ترس از به خطر افتادن موقعیت، مقام و پست مانع از انجام کار جدی و مستمر در برچیدن برخی از بدعت‌ ها در جامعه شده و می ‌توان گفت که امروز ما شاهد کشتار فرهنگی هستیم.

امام جمعه اسکو ادامه داد: به عنوان مثال یکی از محصولات فرهنگی وارد شده به کشور برای پر کردن اوقات فراغت جوانان، ساخت بازی‌ های ضدفرهنگی مانند نهنگ آبی است که زندگی جوانان را از هویت خالی کرده و حیات آنان و خانواده‌های شان را به مخاطره‌ جدی می‌اندازد و ضرورت دارد در سطح کلان در کشور با این مسائل برخورد جدی شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسکو با بیان این که تضاد فرهنگی یکی از مشکلات عمده در این حوزه است، ابراز داشت: ضرورت تدوین پیوست فرهنگی در تصویب قوانین در مجلس شورای اسلامی ضروری است، به عنوان مثال در طراحی و ساخت مساکن مهر در سراسر کشور عدم وجود پیوست فرهنگی موجبات بروز انواع آسیب ‌های اجتماعی به ‌ویژه در شهرهای جدید شده که شهرستان ما نیز با این مشکل مواجه است.

حجت الاسلام مرادپور آسیب‌های اجتماعی موجود در این زمینه را عدم رعایت مسائل شرعی در اشراف ساختمان‌ ها به یکدیگر، عدم فراهم ساختن امکان صله رحم و به هم ریختگی روابط انسانی و در کنار آن، مشکلات اقتصادی ساکنین مسکن مهر و عدم وجود زیرساخت‌ های ضروری از جمله مسجد، درمانگاه، مدرسه، مراکز فرهنگی و ... برشمرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha