شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست ادبي «محفل مسالمه حسینی (ع)» در اسلام‌آباد

حوزه/ نشست ادبي و شب شعر حسيني (ع) با عنوان «محفل مسالمه حسینی (ع)»، به همت مركز تحقيقات فارسي ايران و پاكستان در اسلام‌آباد، برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، در آستانه فرارسيدن ايام اربعين حسيني (ع) و سوگواري حضرت ابا عبدالله الحسين (ع)، نشست ادبي و شب شعر حسيني (ع) با عنوان «محفل مسالمه حسینی (ع)» با حضور شعرا و ادبای نامی پاکستان، 10 آبان‌ماه به همت مركز تحقيقات فارسي ايران و پاكستان در اسلام‌آباد در محل سالن اجتماعات اين مركز، برگزار شد.

اين محفل ادبی و معنوي با قرائت سروده‌های شاعران به زبان فارسی و اردو آغاز و با سخنان احسان اكبر، دانشور و شاعر برجسته پاكستان در خصوص اهميت برگزاري شب شعر حسيني (ع) و زنده نگه داشتن یاد و خاطره حادثه عاشورا و امام حسين (ع)، ادامه يافت.

شهاب‌الدين دارايي، سرپرست مرکز تحقیقات فارسی ایران و پاکستان در اسلام‌آباد، مکتب امام حسین (ع) را مکتب حریت و آزادگی دانست و گفت: حادثه عاشورا، یک مکتب بوده و پرچمدار مبارزه با ظلم و حق علیه باطل است.

وي ضمن تبیین قیام امام حسین (ع) افزود: ائمه اطهار (ع) هميشه در خصوص امر زنده نگهداشتن عزاداري امام حسين (ع) تأكيد و اهتمام داشتند.

دارايي همچنين، اظهار كرد: مکتب امام حسین (ع)، مکتب حق‌جویی و حق‌گویی است و بسیاری از قیام‌های آزادی‌خواهان جهان در تاریخ، از نهضت امام حسین (ع) الگو گرفتند.

در ادامه اين نشست، ويدئو كليپ مستندي از مراسم باشكوه اربعين حسيني و راهیان کربلای معلی نيز، براي حضار به نمایش گذاشته شد.

نشست ادبي «محفل مسالمه حسینی (ع)» در اسلام‌آباد

نشست ادبي «محفل مسالمه حسینی (ع)» در اسلام‌آباد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha